طرح توجیهی تولید قطعات پلی یورتان | روکش کفش سال 1400 + کامفار ( Word و Pdf )

Polyurethane parts

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید روکش سیم و کابل از پلی یورتان نسوز سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید روکش سیم و کابل از پلی یورتان نسوز را که آرشیوی و مربوط به سال های گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

 

قطعات پلی یورتان در تولید کفی کفش ها ، به عنوان پوشش پل ها ، دزدگیر ها ، کف ها یا آستر مخزن ها و ... دارای کاربرد می باشند .


نکاتی درباره محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید قطعات پلی یورتان | روکش کفش


پلی یورتان ها به دسته ای از مواد پلیمری اطلاق می شوند ، که از واکنش پلی ال ها و ایزوسیانات ها به عنوان مواد اصلی تشکیل دهنده ، ساخته می شوند .

اکتشاف اولیه این مواد توسط بایر و همکاران در آلمان در سال ١٩٣٧ از واکنش دیایزو سیانات آلیفاتیک با گلایکول صورت پذیرفت ، که منجر به جلب توجه جهانی نسبت به انواع مختلف یورتان ها گردید .

پلی یورتان ها به شکل های مختلف ، از جمله فوم های نرم یا سخت ، الاستومرهای گرمانرم و یا گرما سخت ، رنگ ها ، رزین ها و پوشش های مقاوم در برابر سایش و خوردگی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند .

این مواد به واسطه خواصی همچون سفتی ، انعطاف پذیری ، استحکام ، مقاومت سایشی و مقاومت در برابر حلال ها مورد توجه قرار دارند . پلی یورتان ها در حدود ۶ درصد از تقاضای کل پلاستیک جهان را تشکیل می دهند .

پلی یورتان ترموپلاستیک سال های زیادی در بازار کفش مورد استفاده قرار می گرفته است ، اما اخیراً به عنوان ترکیب اصلی تخت کفش مورد استفاده قرار می گیرد .

این جایگزینی با معرفی درجه های نرم تر و توانایی برای کاهش فشردگی با استفاده از مواد بادکننده صورت گرفته است .

در حال حاضر علاوه بر مصرف پلی یورتان و پلی یورتان ترموپلاستیک به عنوان ترکیب تخت کفش ، تقاضای فزاینده ای برای ساختارهای پوشش دار توکفی ها ، آرم ها ، چسب ها ، آستری فوم و کفی جورابدار وجود دارد .

پلی یورتان و پلی یورتان ترموپلاستیک که در تولید کفش مصرف می شوند ، عمدتاً از ۴ ، ۴ یا ٢ ، ۴ می باشند . در حالی که تولید را می توان تنظیم کرد ، اما امکان تولید نوعی از پلی یورتان با دو عملکرد وجود ندارد .

بنابراین تولید ۴ ، ۴ خالص به مصرف ٢ ، ۴ ( فوم های انعطاف پذیر ) و پلیمریک ( فوم سخت ) بستگی دارد .

تقاضا برای پلی یورتان در سال ٢٠١٠ ، به عنوان مواد اولیه تخت کفش ، به دلیل استفاده چین به عنوان ماده اولیه از مرز ٧٠٠٠٠٠ تن گذشت .

زیره کفش از جنس پلی یورتان دارای خواص ذیل می باشد :

مقاومت کششی بالا و بنابراین مقاوم در برابر شوک های ضربه ای و حرارتی ، دانسیته کم ( وزن سبک ) و قابلیت ارتجاعی زیاد و ذخیره انرژی حرکتی شخص ، آنتی اسلیپ ( مقاوم در برابر لغزش ) .

زیره های پلی یورتان سبکتر ، راحت تر و در برابر سایش مقاوم تر بوده و دوام آن ها بیشتر است و ظاهر این زیره ها توپر بوده و در حالت خم کردن انعطاف بیشتری دارند .


کاربرد محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید قطعات پلی یورتان | روکش کفش


امروزه انواع بسیار متنوعی از پلی یورتان ها ، در کاربردهای بسیار زیادی استفاده می شوند . فوم های پلی یورتان انعطاف پذیر برای ساختن تخت خواب ، متکا و صندلی ماشین به کار می روند .

فوم های سخت برای عایق سازی فریزرها ، یخچال ها و سقف ها استفاده می شوند . بسیاری از سازندگان کفش های ورزشی ، پلی یورتان های کشسان ضربه پذیر را در ساخت کفی کفش به کار می برند .

در صنعت خودرو ، قسمت هایی چون داشبورد و پوشش های سپر از جنس پلی یورتان ساخته می شوند . علاوه براین ، پوشش های پلی یورتانی ، به عنوان پوشش پل ها ، دزدگیر ها ، کف ها یا آستر مخزن ها نیز کاربرد دارند .

لاستیک های پلی یورتان برای کالا های مکانیکی مهندسی ( درزگیر ماشین آلات هیدرولیک و اکسیژن فشرده ، کلاچ ، جاذب های ارتعاش و ضربه ، یاتاقان ها ) و در همه مواردی که مقاومت خوب به شرایط جوی و تورم و همچنین مقاومت سایشی خوب و برگشت پذیری خوب در سختی زیاد مطلوب باشد ، مناسب هستند . حساسیت به آثار آبکافتی ، مقاومت گرمایی نسبتاً کم و قیمت بالا عوامل محدودکننده اند .

علیرغم این ، پلی یورتان ها در شاخه های مختلف نفوذ کرده اند . تایر های توچر برای ماشین ها صنعتی ، تخت و پاشته کفش ، ورقه های غلتک کاری شده ، تسمه نقاله ، غلتک چاپ و نخ لاستیکی ، عایق های مختلف ، روکش و ضربه گیر و . . . ، از این مواد تهیه می شوند .

بخش قابل ملاحظه ای از پلی یورتان ، در تولید لاستیک اسفنجی مصرف می شود ، جایی که قیمت بالای بسپار بواسطه چگالی کم جبران می شود ( مبلمان ، اسفنج ، زیرپایی ) .

با استفاده از پلی اتر ها به عنوان پلی ال ، در سنتز پلی یورتان می توان کاشتنی های طولانی مدت تهیه نمود ، که در قلب مصنوعی ، کلیه مصنوعی ، ریه مصنوعی ، هموپرفیوژن ، لوزالمعده مصنوعی ، فیلتر های خونی ، کاتتر ها ، عروق مصنوعی ، بایپس سرخرگ ها یا سیاهرگ ها ، کا شتنی های دندان و لثه ، بیماری های ادراری ، ترمیم زخم ، رساندن یا خارج کردن مایعات ، نمایش فشار عروق ، آنژیوپلاستی ، مسدود کردن عروق ، جراحی عرو ق آئورت و کرونری ، دریچه های قلب سه لتی و دو لتی کاربرد دارند .

در صورتی که از پلی اترها به عنوان پلی ال ، در سنتز پلی یورتان استفاده شود ، پلی یورتان های زیست تخریب پذیر تهیه می شود ، که به طور مثال در کانال هدایت بازسازی عصب ، ساختارهای قلبی - عروقی ، باز سازی غضروف مفصل و منیسک زانو ، برای تعویض وجایگزینی استخوان اسفنجی ، در سیستم های رهایش کنترل شده دارو و برای ترمیم پوست کاربرد دارد .

به طور خلاصه ، موارد مصرف پلی یورتان ها بسیار گسترده و متفاوت است و این به خاطر تنوع خاصیت محصولات پلی یورتانی است و از طرف دیگر تکنولوژی ساخت آن ها نیز نسبتاً ساده است .

استاندارد های قابل توجه قطعات پلی یورتان | روکش کفش :

استاندارد ملی برای تولید ا ین محصول تحت موارد « روش آزمایش و تعیین وزن مخصوص زیره و پاشنه تزریقی تزریقی » به شماره 1371 (ISIRI 1371) ، « پایپوش- زیره - مقاومت کششی و ازدیاد طول » به شماره ٨٢٨۴ ،(ISIRI 8284 ) ، « پایپوش - زیره - مقاومت به سایش » به شماره ٨٢٨۵ (ISIRI 8285) و « پایپوش – روش های آزمون زیره - پایداری ابعاد » به شماره ٨٨٠۴ ذکر شده است .


کشور های عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول طرح توجیهی تولید قطعات پلی یورتان | روکش کفش


در بخش تولید جهانی بین سال های ٢٠٠٧ تا ٢٠٠٩ متوسط رشد تولید کفش با رشد منفی 2.3% رو به رو بوده است .

تولید جهان در سه سال مورد بررسی به حدود 50.6 میلیارد زوج کفش و متوسط هر سال به 16.8 میلیارد زوج کفش رسید .

حدود ٨٩ % تولید کفش جهان در سه ساله ٢٠٠٧ تا ٢٠٠٩ مربوط به ده کشور چین ، هند ، برزیل ، ویتنام ، اندونزی ، تایلند ، مکزیک ، پاکستان ، ایتالیا و ایران است ، که در این بین سهم چین و هند حدود ۵٨ % و ١٢ % است و سهم پاکستان ، ایران و ترکیه به ترتیب 1.42% ، 1.02% و 0.09% است .

این مقایسه ایران را در بین کشور هایی که در زمینه تولید کفش در منطقه حرفی برای گفتن دارند ، نشان می دهد .

از نظر مقدار تولید ، مقایسه بین سه کشور پاکستان ، ایران و ترکیه نشان می دهد ، که در این سه سال در مجموع هر یک از آن ها به ترتیب 721 میلیون زوج ، 515 میلیون و 492 میلیون زوج را به ثبت رسانده اند ؛ یعنی به طور میانگین 240 ، 171 و 164 میلیون زوج در هر کشور .

شرایط واردات و صادرات محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید قطعات پلی یورتان | روکش کفش

شرایط واردات قطعات پلی یورتان | روکش کفش :

واردات محصول مورد بررسی در طرح حاضر بلامانع است و نیز حقوق پایه طبق ماده ( ٢) قانون اصلاح موادی از قانون سوم تو سعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ، شامل حقوق گمرکی ، مالیات ، حق ثبت سفارش کالا ، انواع عوارض و سایر وجوه دریافتی از کالاهای وارداتی می باشد و معادل ۴% ارزش گمرکی کالا ها تعیین می شود .

به مجموع این دریافتی و سود بازرگانی ، که طبق قوانین مربوطه توسط هیأت وزیران تعیین می شود ، حقوق ورودی اطلاق می شود . حقوق ورودی برای این تعرفه ۴% می باشد .

شرایط صادرات قطعات پلی یورتان | روکش کفش :

این محصول از نظر صادرات جزء کالاهای مجاز بوده ، یعنی صادرات آن با رعایت ضوابط نیاز به کسب مجوز ندارد .

اهمیت استراتژیک قطعات پلی یورتان | روکش کفش :

باتوجه به این که تکنولوژی تولید این محصول چندان پیچیده نیست و مواد اولیه تولید آن نیز در نقاط مختلف نیا نسبتا فراوان است ، امکان تولید آن برای همه و در بیشتر شرایط وجود دارد .

اما از جهت دیگر ، تولید کف کفش بخشی از زنجیره تولید کفش است ، که اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم زیادی دارد و در صورت عدم تأمین ساده این محصولات هزینه نهایی زنجیره ارزش تولید کفش برای جامعه بالاتر خواهد رفت .


فرایند تولید قطعات پلی یورتان | روکش کفش

این کالا از دسته پلاستیک های ترموست می باشد و به شیوه تزریق تولید می شود .

تکنولوژی چندان پیچیده ای ندارد ، ولی دستگاه های متعددی برای تولید این محصول از سازندگان مختلف خارجی و داخلی در بازار یافت می شود .

در ابتدا مواد اولیه باید پیش گرم شده و با استفاده از دستگاه تزریق به درون قالب فرستاده شود .

روش اصلی تولید این محصول به صورت کلی در تمام نقاط جهان یک شکل است ، ولی تفاوت های جزئی برای آن و جود دارد .

برخی تفاوت های جزیی در فرایند تولید کفش های پلی یورتان به صورت زیر اشاره می شود :

  • تولید کفی به صورت جدا و مستقل و سپس انتقال آن به محل دیگر و اتصال به بدنه کفش
  • تزریق مستقیم به بدنه کفش به صورتی که بدنه و کفی با یکدیگر متصل می شوند .
  • تولید اتومات یک با تجهیزات روتاری و یا تزریق متحرک
  • تولید غیراتوماتیک با کنترل دستگاه توسط کارگر

در ادامه به ارائه توضیح کوتاهی در رابطه با انواع روش ها پرداخته می شود :

تولید دستی

این روش ساده ترین روش برای تولید زیره پلی یورتانی کفش می باشد .

قالب ها به صورت پنوماتیک حرکت می کنند و عملیات باز و بسته شدن آن ها توسط اپراتور انجام می شود .

تعداد قالب ها در این حالت می تواند از ۶ تا ٣٠ واحد متغیر باشد .

محصول این دستگاه ها بسته به مدل آن می تواند از ۵٠ تا ٢۵٠ واحد متغیر باشد .

به دلیل سادگی این روش ، طرح هایی که از این روش استفاده می نمایند ، از قیمت پایین تری برخوردارند .

تولید نیمه اتوماتیک

در این روش نسبت به روش قبل ، تجهیزات تولید بیشتری که صفحه گردان است ، مورد نیاز می باشد ، تا باعث حرکت معمولی اتوماتیک قالب ها شود .

صفحه گردان می تواند تا ٣٠ قالب را در خود جای دهد . ترکیبات پلی یورتان توسط یک میکسر چرخان پیش از اینکه به درون قالب ها ریخته شوند ، مخلوط می شوند .

تولید اتوماتیک به روش قالب ریزی

روکش قالب به صورت اتوماتیک باز می شود و مراحل ریختن مواد به صورت اتوماتیک آغاز و پایان می یابد ، سپس قالب بسته می شود .

با این روش می توان بسته به نوع ماشین تا حدود ۵٠٠ جفت زیره کفش در مدت زمان ٣ دقیقه ساخت .

پمپ های اندازه گیری از دقت بالایی برخوردارند و نسبت پلی ال به ایزوسیانات به صورت دیجیتالی کنترل می شود .

تولید اتوماتیک به روش تزریق مایع

در این روش مواد شیمیایی به کمک چرخش سریع توسط اسکرو با طول ٢۵ سانتی متر با یکدیگر مخلوط شده و به داخل قالب تزریق می شوند .

ماشین آلات خط تولید طرح توجیهی قطعات پلی یورتان | روکش کفش :
  • گرم کن
  • قالب
  • دستگاه تزریق روتاری
  • کمپرسور
  • میکسر

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید قطعات پلی یورتان | کفی کفش

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.