طرح توجیهی تولید گازوئیل و نفتا از گاز در فرایند جی ال تی سال 1400

Convert gas to diesel

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید گازوئیل و نفتا از گاز در فرایند جی ال تی سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید گازوئیل و نفتا از گاز در فرایند جی ال تی را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

 

فرآیند GTL ، تبدیل گاز متان به هیدورکروبونهای سنگین تر تا پارافین ها می باشد و معمولاً به گونه ای کنترل می گردد تا محصولات بدست آمده در محدوده دیزل و نفتا قرار گیرند .


نکاتی درباره محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید گازوئیل و نفتا از گاز در فرایند جی ال تی


فرآیند GTL ، تبدیل گاز متان به هیدورکربون های سنگین تر تا پارافین ها می باشد و معمولاً به گونه ای کنترل می گردد ، تا محصولات بدست آمده در محدوده دیزل و نفتا قرار گیرند .

استاندارد های قابل توجه گازوئیل و نفتا از گاز در فرایند جی ال تی :

  • تولید گازوئیل و نفتا از گاز طبیعی فرآورده های بدون سولفور می باشند ، که تقاضا ی بالائی برای آن در جهان وجود دارد.
  • قوانین محیط زیستی موجود ، مصرف فرآورده های نفتی تولید شده در پالایشگاه های قدیمی را که با استاندارد های روز نیستند ، را با مشکل جدی روبرو نموده است .
  • اگر تولیدات GTL با تولیدات فعلی این پالایشگاه ها مخلوط شود ، می تواند استانداردهای آن ها را قابل قبول نماید . به همین جهت تقاضا برای این فرآورده ها در آینده بسیار زیاد است .

اهمیت استراتژیک محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید گازوئیل و نفتا از گاز در فرایند جی ال تی

امروزه اهمیت انرژی بر کسی پوشیده نیست ، نزاع جهانی بر سر تصاحب منابع انرژی و استفاده بهینه از آن جهت توسعه تکنولوژی های نوین ، غیر قابل تصور بودن رشد و توسعه جوامع امروزی را بدون منابع انرژی نمایان می سازد .

طرح تبدیل گاز طبیعی به فرآورده های نقی GTL با توجه به نمودار فوق ، نیاز به انرژی های فسیلی همچنان رو به افزایش است و این در حالی است ، که به دلیل محدودیت مخازن نفت خام ، طی ۱۵ سال آینده تولید نفت خام به نصف مقدار کنونی کاهش می یابد ، در حالی که نیاز به سوخت های فسیلی نسبت به مقطع کنونی ۳۵ درصد افزایش خواهد یافت .

تحت این شرایط ، بهره برداری از منابع گازی ، مورد توجه جدی جهانی قرار گرفته و کشورهای دارای منابع گاز ، نسبت به توسعه میادین گازی و استفاده از گزینه های مختلف برای استفاده از گاز طبیعی ، توجه ویژه ای مبذول داشته اند .


فرایند تولید گازوئیل و نفتا از گاز در فرایند جی ال تی


فرایند تولید گازوئیل و نفتا از گاز در فرایند جی ال تی شامل ۴ مرحله است :

  • خالص سازی گاز
  • تولید گاز سنتز ( مخلوط منواکسید کربن و هیدروژن )
  • فرآیند فیشر - تروپش
  • ارتقا و بالا بردن کیفیت محصول

در ابتدا ، گاز طبیعی به عنوان خوراک باید تحت فرآیندهایی ، خالص سازی شود و از ناخالصی هایی که موجب صدمه زدن به کانالیست های گوناگون می شود ، زدوده شود .

در ضمن ، اکسیژن هم از هوا گرفته می شود و سپس اکسیژن و گاز طبیعی همراه با بخار آب ، وارد راکتور خاصی می شود ، که بدین منظور ساخته شده است .

در این مرحله ، گاز طبیعی ، اکسیژن و بخار آب تبدیل به گاز سنتز می شوند ، که مخلوطی از منواکسید کربن و هیدروژن است ، در مرحله فرآیند فیشر - تروپش ، گاز سنتز تبدیل به مایعات هیدروکربنی می شود .

سپس گاز سنتز به پارافین هایی با زنجیره طولانی ، الفین سبک و واکس با وزن مولکولی بالا تبدیل می شود . میزان تولید به کاتالیست مورد استفاده و همچنین شرایط عملیات در راکتور بستگی دارد .

در مرحله پایانی ، باید عملیات اضافی دیگری بر فرآورده تولید شده در فرآیند فیشر - تروپش ، انجام شود تا به فرآورده های نهایی تبدیل شود .

غالبا به علت محدودیت کاتالیست مورد استفاده عموما نیاز به واحدهای هیدرو گرائینگ برای شکست مولکول های سنگین به مولکول های سبک تر وجود دارد .

ماشین آلات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید گازوئیل و نفتا از گاز در فرایند جی ال تی

تجهیزات و ماشین آلات اصلی این طرح بسیار متعدد و گسترده می باشند ، که به همین دلیل اطلاعات هزینه های اجرایی و ساخت این طرح با توجه به طرح های مشابه برآورد شده است .

همچنین هزینه های ماشین آلات علاوه بر دستگاه ها و ابزار آلات ، شامل ساختارهای فلزی و سازه ها ، مخازن و تاسیسات ، پایپینگ ها و تجهیزات نگهداری آن ها و ... می باشد ، که در طرح حاضر میزان سرمایه گذاری مورد نیاز ، جهت تهیه ماشین آلات مورد نیاز از کشور آلمان ارائه گردیده است .

::  دانلود طرح توجیهی تیپ تولید گازوئیل و نفتا از گاز در فرایند جی ال تی

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.