طرح توجیهی تولید گوگاس از گوگرد | بهبود دهنده آسفالت سال 1400 + کامفار ( Word و Pdf )

Asphalt modifier additive2

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید گوگاس یا سولفور پلیمر از گوگرد به عنوان بهبود دهنده آسفالت سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید گوگاس یا سولفور پلیمر از گوگرد به عنوان بهبود دهنده آسفالت را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

 

افزودنی بهبود دهنده آسفالت ، که دارای نام تجاری گوگاس می باشد ، جایگزین بخشی از قیر در آسفالت می شود و ماده اصلی تشکیل دهنده آسفالت گوگردی می باشد .


نکاتی درباره محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید گوگاس ( سولفور پلیمر ) از گوگرد | بهبود دهنده آسفالت


میلیون ها اتومبیل در سطح جاده های دنیا در حرکتند و هرساله میلیاردها دلار برای تأمین نیاز حمل و نقل ، به عنوان اصلی ترین شریان اقتصادی جهان امروز هزینه می شود.

نقش جاده و به تبع آن آسفالت ، به عنوان عامل تسریع در حرکت و کاهش هزینه استهلاک غیر قابل انکار است . اروپا که خود مخترع و سازنده اتومبیل است .

همزمان با تولید اتومبیل در دو زمینه حساس به موازات تولید وسایل نقلیه فعالیت جدی و گسترده ای را به منظور گستراندن فرشی به نام آسفالت در زیر چرخ های آن و برای کاهش استهلاک و بالا بردن عمر اتومبیل آغاز کرد .

در سال ۱۸۷۰ یک شیمیدان بلژیکی با نام درسمدت ( Desmedt ) اولین سنگفرش آسفالت واقعی را ، که مخلوطی از ماسه بود ، در برابر تالار شهر در نیویورک ایجاد نمود و طراحی دسمدت در بزرگراهی در فرانسه در سال۱۸۵۲ مورد الگوبرداری قرار گرفت .

سپس دسمدت خیابان پنسیلوانیا در واشنگتن را آسفالت کرد ، که سطح این پروژه ۴۵۱۴۹ متر مربع بود ، یکی از نمایندگان محلی کنگره به دسمدت گفت: « این کار هرگز عمومیت نخواهد یافت ».

با این حال ، بر اساس تقاضای رو به رشد بازار ، پس از ۱۳۷ سال ( در سال ۲۰۰۷ ) بازار آسفالت - قیر معدنی به ۱۰۷ میلیون تن رسید ، که در این میان آسفالت معلق بیشترین رشد را داشت .

در دهه هفتاد میلادی شرکت بزرگ و چند ملیتی shell به فناوری استفاده از گوگرد ، به منظور بهبود و ارتقای کیفیت آسفالت دست یافت ، لیکن به دلیل کامل نبودن این دانش و بروز مشکلاتی مانند خطر آلودگی محیط زیست ، خطرات ناشی از حمل و نگهداری و انفجار و ... استفاده از آن مشروط به رفع نقاط ضعف این اختراع گردید .

پس از سال ها تحقیق سرانجام در سال ۲۰۰۴ میلادی ، این شرکت با تحمل هزینه های سنگین تحقیق و پژوهش ، توانست با افزودن اصلاح کننده ها و ادتیوهای ضروری به گوگرد ، شرایط به کار گیری گسترده را از این ماده در تهیه آسفالت با مقاومت بالا و در شرایط اقلیمی متفاوت به دست آورد ، اما از صدور دانش آن به جهان خودداری نمود و فرمول آن را به صورت محرمانه نزد خود نگه داشت .

در چند سال اخیر واحد تحقیق و توسعه شرکت زنیط به همت متخصصین خود و با پشتوانه دانش بالا تولید ، توانسته است به فناوری تولید افزودنی اصلاح کننده خواص آسفالت ، گوگاس ، ماده اصلی تشکیل دهنده آسفالت گوگردی دست یابد ، که بی شک گام مهمی در عرصه صنعت جاده سازی کشور است .

آسفالت ماده ای ترکیبی است که از مخلوط کردن شن و ماسه و قیر ساخته می شود و در ساخت جاده ، باند فرودگاه و پشت بام ساختمان ها به کار گرفته می شود .

این ماده به صورت عام به مایع غلیظ ، شبه جامد یا جامدی اطلاق می شود ، که عمدتا از هیدروکربن ها و مشتقات آن ها تشکیل شده است .

آسفالت با توجه به نحوه کار برد و اختلاط ، به سه دسته آسفالت گرم ، آسفالت حفاظتی و آسفالت سرد تقسیم بندی می شود .

آسفالت گرم به آن دسته از آسفالت هایی اطلاق می گردد ، که در آن ها قیر و مصالح سنگی گرما گرم مخلوط شوند و گرما گرم پخش و متراکم گردند .

استاندارد های قابل توجه ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید سولفور پلیمر یا گوگاس از گوگرد | بهبود دهنده آسفالت

با توجه به این نکته که افزودنی اصلاح کننده آسفالت ماده اصلی تشکیل دهنده آسفالت گوگردی است و جایگزین بخشی از قیر در آسفالت می شود ، تأثیرات بهبود کیفی افزودنی گوگاس در آسفالت بر اساس بعضی از آزمون های آسفالت مانند تست مارشال و ... مشخص می گردد .

لذا استانداردهای مربوط به آسفالت در مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران عبارتند از : 11498 ، 1688 ، 2957 ، 1689 ، 10868 ، 12380 ، 12381 ، 12382 ، 12651 .

شرایط واردات و صادرات گوگاس از گوگرد | بهبود دهنده آسفالت :

در کتاب « آمار صادرات و واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران » ، آمارهای کلی در مورد قیر و آسفالت طبیعی وجود دارد و نامی از بهبود دهنده های آسفالت به طور خاص برده نشده است .

با توجه به ذخایر عظیم نفتی کشور، میزان واردات قیر بسیار ناچیز و قابل چشم پوشی، اما میزان صادرات آن قابل توجه است.


اهمیت استراتژیک محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید سولفور پلیمر یا گوگاس از گوگرد | بهبود دهنده آسفالت


فرآیندهای مختلف و پیچیده شیمیایی همیشه فرآیندهای پاک و بدون مواد مضر زیست محیطی نیستند . در بسیاری از واحدهای تولید مواد پتروشیمی ، گوگرد و ضایعات گوگردی نیز تولید می شوند و رها کردن این ضایعات در طبیعت تقریبا غیر ممکن است .

بنابراین ، یافتن راه حلی مناسب برای استفاده از این ضایعات در کاربردهای پایین دست ضروری است ، قیر مخلوطی از انواع هیدروکربن های سیر شده و آروماتیک های چند حلقه ای است ، این مخلوط ساختار شیمیایی و فیزیکی بسیار پیچیده ای دارد و کاربرد اصلی آن در راه سازی است .

یک مخلوط آسفالتی گرم آمیخته ای از تقریبا ۹۵ وزنی مصالح سنگی با اندازه ذرات مختلف و ۵۷ وزنی قیر است ، این لایه های آسفالتی در معرض شرایط آب و هوایی و دمایی بسیار متفاوت از گرم و خشک گرفته تا گرم و مرطوب ، سرد و بسیار سرد و شرایط بارگذاری دینامیکی جاده و خیابان ها قرار دارند .

در این شرایط قیر به عنوان محمل و حافظ یکپارچگی ( integrity ) لایه آسفالتی ، رفتار رئولوژیکی - مکانیکی بسیار متفاوتی را نشان می دهد ، که در صورت عدم احراز خواص مناسب یا عدم قابلیت تطبیق ، سریعا لایه آسفالتی تخریب شده و باید آن را تعمیر کرد .

این کار بسیار هزینه بر است و از طرفی ، به دلیل بارش باران و جمع شدن آپ روی لایه های آسفالت معمولی ، امنیت رانندگی کاهش یافته و بار ترافیک و احتمال تصادف افزایش می یابد .

در حالی که با استفاده از قبرهای اصلاح شده می توان لایه های آسفالتی مناسب تری را ساخت ، که آب حاصل از بارندگی را زه کشی کنند و از طرفی ، در سرما لایه های آسفالتی تحت تنش های گرمایی می شکنند ، در دماهای بالا زیر بار ترافیک شیاردار می شوند و در دماهای متوسط زیر بار دینامیک ترافیک خسته شده و ترک های شبکه ای بر می دارند .

مواد اولیه مورد نیاز گوگاس از گوگرد | بهبود دهنده آسفالت :

عمده ترین مواد اولیه برای تولید گوگاس اصلاح کننده خواص آسفالت گوگرد و ادتیو هستند ، که تماما در داخل کشور تولید می شود و برای تامین مواد اولیه نیازی به واردات نیست .

ماشین آلات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید سولفور پلیمر یا گوگاس از گوگرد | بهبود دهنده آسفالت
  • آسیاب گوگردی
  • کانوایر بلت الواتور
  • مخزن مواد اولیه
  • مخزن با میکسر
  • مخزن مذاب قطره چکا
  • تونل انجماد
  • واحد سرماساز
  • اتاق کنترل برق
  • وارم ولو یرقی
  • الواتور فلزی محصول

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید گوگاس از گوگرد | بهبود دهنده آسفالت

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.