طرح توجیهی تولید مواد افزودنی رنگ بر پایه رزین های اکریلیک سال 1400

Acrylic based paint additives

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید مواد افزودنی رنگ بر پایه رزین های اکریلیک سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید مواد افزودنی رنگ بر پایه رزین های اکریلیک را که آرشیوی و مربوط به سال های گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

 

چسب از جمله محصولاتی است ، که در زندگی روزمره کاربرد بسیار فراوان و گستردهای دارد و هیچ صنعتی را نمی توان یافت ، که نوعی از این محصول در آن کاربرد نداشته باشد .


کاربرد محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید مواد افزودنی رنگ بر پایه رزین های اکریلیک


چسب از جمله محصولاتی است ، که در زندگی روزمره کاربرد بسیار فراوان و گسترده ای دارد و هیچ صنعتی را نمیتوان یافت ، که نوعی از این محصول در آن کاربرد ندارد .

صنایع مختلفی از قبیل پتروشیمی ، خودروسازی ، راه و ترابری ، بسته بندی ، صنایع غذایی و بهداشتی ، صنایع نظامی ، صنایع دریایی ، آب و فاضلاب ، صنایع برق ، مخابرات و الکترونیک ، صنایع پزشکی ، اتومبیل و ساختمانی ، لوازم خانگی به جهت کاربرد گسترده چسب در حوزه های مختلف و نیز نقش مهم و مؤثر آن ، حجم مصرف بالای آن را نیز به دنبال داشته است .

متناسب با هر صنعت و هر زمینه کاری و مصرفی مورد نظر و با توجه به ویژگی های موردنیاز ، چسب های مختلف و متنوعی تولید شده است .

هرچند می توان برای منظوری خاص از چند نوع چسب مختلف استفاده کرد ، ولی استفاده از نوع خاصی از چسب که برای این کابرد خاص طراحی شده است ، بهترین عملکرد را خواهد داشت .

تا جایی که در بسیاری از موارد تولید چسب براساس سفارش مشتری و متناسب با کاربرد مورد نظر وی انجام می گیرد .

درزگیرهای آکریلیکی در هریک از صنایع مذکور ، برای کابردهای خاص و ویژهای تولید شده است .

در صنعت ساختمان به منظور بهینه سازی مصرف سوخت و جلوگیری از هدر رفتن انرژی و همچنین جلوگیری از ورود گرد و غبار جهت پر کردن درزهای انبساط درز ، اجرا ترک های عمیق ساختمانی و بندکشی کاشی و سرامیک و سنگ و کاشی در داخل و خارج ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد .

در صنایع اتومبیل برای اتصال آینه ها و درزهایی که باید در مقابل روغن و یا دمای بالا مقاوم باشد و در صنعت هواپیمایی ، در درزبندهای ها پنجره و چراغ ها ، اتصالات داخلی و کف هواپیما و ... استفاده می شوند .

اینگونه درزگیرها به دلیل چسبندگی و قدرت ارتجاعی بالا و مقاومت جوی فوق العاده ، می توانند در انواع سطوح بتنی کف دیواره ها و سقف در داخل و خارج ساختمان بکار روند و در اثر انبساط و انقباضات طبیعی ساختمان دچار گسست و ترک نشوند .

استاندارد های قابل توجه ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید مواد افزودنی رنگ بر پایه رزین های اکریلیک

مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به موجب قانون ، تنها مرجع رسمی کشور است ، که عهده دار وظیفه تعیین ، تدوین و نشر استانداردهای ملی ( رسمی ) می باشد . سعی بر این است که استانداردهای ملی ، در جهت مطلوبیت ها و مصالح ملی و با توجه به شرایط تولیدی ، فنی و فنآوری حاصل از مشارکت آگاهانه و منصفانه صاحبان حق و نفع شامل :

تولیدکنندگان ، مصرف کنندگان ، بازرگانان ، مراکز علمی و تخصصی و نهادها و سازمان های دولتی باشد .

نیاز به وجود استاندارد ملی انواع تأسیسات بهداشتی ساختمان ، از جمله درفشان ها به دلیل تأثیر آن درارتقاء کیفی تولیدات و به روز نمودن سطح فنآوری و تأمین نظر مصرف کنندگان و به خصوص تأثیر آن در صرفه جویی و کاهش هدر رفتن آب و استفاده بهینه از منابع ملی همواره مدنظر کارشناسان و دستاندرکاران این صنعت بوده است .

بر مبنای استانداردهای ملی و بین المللی ، ظروف بسته بندی موادغذایی به دلیل تماس مستقیم با غذا و تاثیر بر سلامت جامعه ، باید دارای خواص فیزیکی ، شیمیایی و بهداشتی خاص و قابل کنترل مطابق استانداردهای تعریف شده باشند .

به همین علت انواع پلاستیک های بسته بندی ، با رویکرد تأثیر بر سلامت غذا و دارو دارای معیارهایی در راستای کنترل کیفیت است ، که بدون بررسی و ارائه ادله کافی و حصول اطمینان لازم ، قابل پیشنهاد برای استفاده نخواهند بود .

در استانداردهای ملی تنظیم شده برای چسب های مصرفی، به نوع و جنس چسب و حتی کاربردهای آن اشاره نشده است و خواص ، ویژگی ها و روش های آزمون این خواص به طور کلی برای تمام چسب ها و درزگیرها بیان شده است .

از جمله این خواص و ویژگی ها که در استانداردهای مختلف به آن پرداخته شده است ، عبارتند از :

  • خواص پایه ، خواص چسبندگی و پیوستگی درزگیرها ، پس از قرارگیری درمعرض حرارت ، آب و نور مصنوعی از طریق شیشه
  • روش تعیین استحکام اتصال
  • اندازه گیری مقاومت کششی ابتدائی
  • طرح الگوهای اصلی شکست
  • آزمون کنده شدن سطوح به هم چسبیده
  • استحکام کششی اتصالات سر به سر
  • خواص خستگی چسب های ساختاری در اثر نیروی برشی کششی
  • استحکام ضربه ای تحت تنش برشی اتصالات چسب
  • استحکام پوششی اتصالات چسب بین سطوح بهم چسبیده سخت

کشور های عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید مواد افزودنی رنگ بر پایه رزین های اکریلیک


تولید انواع درزگیرها و به ویژه درزگیرهای آکریلیک یک فرایند پیچیده ای نیست و یا نیاز به حجم سرمایه گذاری بالایی ندارد ، لذا شرکت های بسیار زیادی در سرتاسر جهان و در بسیاری از کشورها فعالیت می کنند .

بزرگترین شرکت های تولیدکنندگان درزگیرها از کشورهای آمریکا ، آلمان ، فرانسه ، ژاپن و چین هستند ، که خود این کشورها نیز عمده ترین مصرف کنندگان این نوع درزگیرها هستند .

اطلاعات دقیقی از میزان مصرف و تولید درزگیرهای آکریلیکی در دست نیست . بدلیل کثرت شرکت های تولیدکننده حتی ذکر شرکت های بزرگ نیز امر ممکنی نیست .

اهمیت استراتژیک محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید مواد افزودنی رنگ بر پایه رزین های اکریلیک

ساخت و مصرف چسب از گذشته رایج بوده است . در قدیم ، از موادی چون قیر و صمغ درختان به عنوان چسب استفاده می کردند و در تمام قرون گذشته و همچنین قرن نوزدهم چسب ها منشاء حیوانی و یا گیاهی داشته اند .

از قرن نوزدهم به تدریج با پیدایش چسب های سنتتیک ساخته شده در صنعت پلیمر ، چسب های سنتی و گیاهی و حیوانی از صحنه خارج شده است .

صنعت چسب به صورت گسترده ای در حال رشد می باشد و تعداد محدودی وسایل مدرن ساخت بشر وجود دارد ، که از چسب در آن ها استفاده نشده است و امکانات بشر می تواند به وسیله چسب ها اصلاح گردد .

این مطلب ، حتی شامل استفاده از سیمان های سخت شده توسط UV در دندانپزشکی و سیمان های پیوند آکریلیک در جراحی استخوان می باشد .

چسب ها نه تنها برای موادی که بایستی چسبانده و بهم پیوسته شوند ، بلکه در ایجاد چسبندگی برای موادی از قبیل جوهر تحریر ، رنگ ها و سایر سطوح پوششی ، وسایل بتونه کاری و وجوه میانی در مواد ترکیبی از قبیل فولاد یا بافت پارچه ، در تایرهای لاستیکی و شیشه یا الیاف در پلاستیک ها ضروری هستند . چسب های درزگیری هم ضمن استفاده از خاصیت چسبندگی آن ها ، از ویژگی آب بندی و ضد رطوبت آن ها نیز استفاده می شود .

در کشورهای صنعتی مصرف درزگیرهای آکریلیکی با توجه به مقاومت و دوام فوق العاده آن ها در مقابل حرارت و نور آفتاب و همچنین در برابر مواد شیمیایی ، در مصارف صنعتی براحتی رشد پیدا کرده است و با توجه به مصرف ها آن در زمینه های خودرو ، هواپیماسازی ، ساختمان سازی و صنایع روشنایی اهمیت این محصول مشخص است .

بعضی از زمینه های مصرف محصول از جمله هواپیماسازی و خودرو از حساسیت خاصی برخوردار است .


فرایند تولید مواد افزودنی رنگ بر پایه رزین های اکریلیک

فرآیند تولید چسب اکریلیکی ، فرایند شیمیایی است . این فرایند شیمیایی در راکتوری فلزی و به صورت ناپیوسته صورت می گیرد . چسب از نوع ترموپلاست است و تک جزیی است .

بسته به آنکه نوع پایه حلالی یا پایه آبی تولید شود ، فرمولاسیون متفاوت است . در اینجا به انواع پایه آبی خواهیم پرداخت . همچنان که گفته شد ، پرکننده ها یکی از اجزاء چسب ها درزگیر هستند .

این مواد علاوه بر ایجاد استحکام بیشتر در چسب خشک شده ، باعث کاهش قیمت تمام شده نیز می شوند .

عمده آنها شامل کربنات کلسیم ، خاک رس ، باریم سولفات و فیومد سیلیکا می باشند .

از دیگر اجزا نرم کننده ها هستند ، که عمده آن ها شامل فتالات ها ، دیبنزوات ها و واکس ها می باشند .

آنها باعث افزایش انعطاف پذیری و قدرت کششی چسب می شوند ، این عمل در حقیقت با کاهش دمای انتقال شیشه ای رزین پایه صورت می پذیرد و افزودنی دیگر مورد استفاده پخش کننده ها هستند .

این مواد باعث پخش شدن بهتر پرکننده در بستر رزین می شود . به این ترتیب ویسکوزیته و زمان ماندگاری محصول بسته بندی شده بهبود می یابد .

اگر از این افزودنی استفاده نشود ، پرکننده در محصول بسته بندی شده رزین را به سطح خود جذب می کند و به این ترتیب ویسکوزیته افزایش می یابد .

معمولا از ترکیبات نمک های کربوکسیلیک اسید ها استفاده می شود . در بعضی موارد از سیلان نیز در ترکیب چسب درزگیر استفاده می شود .

تا قدرت چسبانندگی به شیشه و فلزات در آن افزایش یابد . به چنین درزگیر هایی چسب های درزگیری اکریلیکی سیلیکونه شده می گویند .

ماشین آلات خط تولید طرح توجیهی مواد افزودنی رنگ بر پایه رزین های اکریلیک
  • مخازن تحت فشار و مخازن و ظروف کوچک ذخیره
  • مبدل های حرارتی ظروف خشک کن ها و ظروف کوچک اتمسفریک
  • دیگ بخار نوع Tube Fire راکتورهای ناپیوسته
  • لوله پمپ های سانتریفیوژ
  • کمپرسور هوای فشرده
  • پمپ های تزریق مواد شیمیایی
  • دمنده های حمل دانه های پلیمر
  • سیستم کنترل
  • برج خنک کننده

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید مواد افزودنی رنگ بر پایه رزین های اکریلیک

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.