طرح توجیهی تولید لوله وارنیش و لوله سوپرپایپ سال 1400 + کامفار ( Word و Pdf )

طرح توجیهی تولید لوله وارنیش و لوله سوپرپایپ

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید لوله وارنیش و لوله سوپرپایپ سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید لوله وارنیش و لوله سوپرپایپ را که آرشیوی و مربوط به سال های گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

 

لوله های سوپرپایپ دارای پنج لایه مختلف می باشند و در کلیه مصارفی که لوله های پلاستیکی فعلی و حتی در برخی موارد لوله های فلزی استفاده می شود ، دارای کاربرد می باشند .


کاربرد محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید لوله وارنیش و لوله سوپرپایپ


طرح توجیهی تولید لوله سوپرپایپ

لوله های سوپرپایپ دارای پنج لایه مختلف می باشند که دو لایه خارجی پلی اتیلن بوده و دارای یک لایه مرکزی آلومینیومی که توسط چسب به پلی اتیلن متصل می شود ساخته می شود .

از لوله های سوپر پایپ در کلیه مصارفی که لوله های پلاستیکی فعلی و حتی در برخی موارد لوله های فلزی استفاده می شود ، استفاده نمود .

استفاده های متنوع از لوله های سوپر پایپ بخاطر ساختار پیچیده آن ها و ظرافت بکار رفته در فرایند تولید آن ها می باشد .

موارد کاربرد  لوله سوپرپایپ را می توان به صورت زیر بیان کرد :

  • استفاده از این لوله در تمامی مورد مصرف از قبیل بهداشتی
  • استفاده از این لوله های در واحدهای صنعتی
  • صنایع هوا و فضا
  • انتقال آب و سایر سیالات
  • صنایع غذائی
  • صنایع شیمیائی
  • سیستم گرمایش و سرمایش

استاندارد های قابل توجه لوله وارنیش و لوله سوپرپایپ

با مراجعه به کتاب استاندارد ایران شماره استانداردهای ٣٤٥٠ ، ٤٥٦٥ ، ٧١٣١ و ٧١٣١ ( استاندارد اجباری ) برای این محصول استخراج شده است .

رعایت استانداردهای فوق برای کلیه تولید کنندگان الزامی است .


کشور های عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید لوله وارنیش و لوله سوپرپایپ


کشورهای عمده تولید کننده این محصول آمریکا ، چین ، ایتالیا و فرانسه می باشند . عمده مصرف کنندگان آن نیز کشورهای صنعتی شامل آمریکا ، آلمان ، چین ، ژاپن ، روسیه و انگلستان هستند .

لازم به ذکر است بیشترین میزان واردات این محصول به ایران از کشورهای آلمان ، فرانسه و چین می باشد ، همچنین عمده صادرات این محصول از کشورمان به عراق انجام می گیرد .

شرایط واردات و صادرات محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید لوله وارنیش و لوله سوپرپایپ

بررسی های اولیه واردات لوله های سوپر پایپ نشان می دهد ، که آمار واردات این محصول در سال های گذشته با توجه به آنکه تحت کد و تعرفه های گمرکی سایر لوله های پلی اتیلن می باشد ، کاملا مشخص نمی باشد و بازار داخلی و پتانسیلی که در این بخش وجود دارد ، پتانسیل جایگزین شدن این لوله ها بجای لوله های پلیمری فعلی می باشد .

با توجه به آنکه تعرفه جداگانه ای برای این محصول تعریف نشده است ، بررسی های اولیه نشان می دهد ، که حقوق گمرکی و سود بازرگانی محصولات مشابه این محصول ، مثل لوله های پلی اتیلن و پلی پروپیلن در سال ١٣٨٤ ، دارای سود بازرگانی ١٦ درصد و حقوق پایه گمرکی ٤ درصد می باشند. لازم بذکر است که واردات این محصول خاص در سال های گذشته بسیار ناچیز بوده است .

صادرات محصولاتی نهائی مثل سوپر پایپ که از حجم بالائی برخوردارند ، مقرون بصرفه نمی باشد . ولی توجه به آن که تولیدکننده داخلی لوله های پلی اتیلن معمولی به وفور در کشور وجود دارد ، بنابراین در صورت ایجاد واحد جدید و امکان دستیابی به بازارهای منطقه ، شرایط و محدودیت خاصی برای صادرات سوپر پایپ وجود ندارد .

مقررات واردات و صادرات سال ١٣٨٥ حقوق گمرکی ٤ درصد و سود بازرگانی ١١ درصد ، را برای لوله های پلی اتیلن در نظر گرفته است .

اهمیت استراتژیک لوله وارنیش و لوله سوپرپایپ :

این محصول با توجه به روش ساخت دارای ضریب رسانایی بسیار کمی بوده ، با توجه به اهمیت کار سیم های برق در محیط های عایق برای جلوگیری از اختلال در عملکرد دستگاه ، یا پیشگیری از خطرات ناشی از گرم شدن ، یا اتصالی سیم های برق استفاده از این محصول دارای اهمیت زیادی می باشد .


فرایند تولید لوله وارنیش و لوله سوپرپایپ

لایه های تشکیل دهنده لوله ( پلی اتیلن سخت ، ورق آلومنیوم و چسب پلیمری ) با توجه به تکنیک پیشرفته امروزه ، تقریباٌ به طور همزمان و در یک دستگاه اکسترودر تحت فشار ٦ اتمسفر و دمای ١٨٠ الی ٢٥٠ درجه سانتیگراد ملودی می شوند .

ماشین اکسترودر در عین سادگی از تکنولوژی پیشرفته ای برخوردار است .

در مرحله اول تولید ورق آلومینیوم دور قالب روی هم قرار گرفته و با استفاده از جوش اولتراسونیک جوشکاری می شود .

پس از جوشکاری لایه های محافظ داخلی و خارجی لوله آلومینیوم ، اکسترود شده و در نهایت پلی اتیلن داخلی و خارجی روی لایه های محافظ آلومینیوم جای می گیرند .

بدین ترتیب عملاٌ فلز و پلاستیک توسط لایه های محافظ ( چسب ) مذکور در مقابل تنش های مختلف ، مقاومت یکسانی را نشان می دهند .

بعد از این مرحله ، لوله بوسیله غلتک ها به خارج ماشین اکسترودر هدایت شده و توسط آب سرد می شود و سپس در طول های مختلف کلاف ، تست و بسته بندی می شود .

شایان ذکر است که سیستم کنترل کیفی الکترونیکی در طول خط تولید ، نحوه جوش ، ضخامت لوله و را دقیقاٌ کنترل کرده و در صورت بروز هر گونه اشکال و یا غیره استاندارد بودن محصول ، خط تولید را متوقف می کند .

ماشین آلات تولید لوله وارنیش و لوله سوپرپایپ
  • ماشین های شیطانکی جی ال
  • الکتروموتورهای گیربکس دار
  • دستگاه ماسوره پیچ

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید لوله وارنیش

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید لوله سوپرپایپ

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.