طرح توجیهی تولید لوله پلیکا و لوله خرطومی برق سال 1400 + کامفار

Plica pipe

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید لوله پلیکا و لوله خرطومی برق سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید لوله پلیکا و لوله خرطومی برق را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

 

لوله پلیکا و لوله خرطومی در حوزه های مختلف صنعت ، ساختمان ها و موارد دیگر کاربرد دارند . لوله های خرطومی ، لوله های منعطف می باشند ، که در دیوارهای ساختمان ها قرار داده شده و سیم های برق در داخل آن قرار داده می شود .


نکاتی درباره محصول مورد بررسی در طرح توجیهی لوله پلیکا و لوله خرطومی برق


محصول مورد مطالعه طرح حاضر ، انواع لوله های خرطومی ، پلیکا ، شیلنگ آب ( از نوع نخدار ، دو جداره و ساده ) می باشد . این لوله ها در حوزه های مختلف صنعت ، ساختمان ها و موارد دیگر کاربرد دارند .

لوله های خرطومی ، لوله های منعطف می باشند ، که در دیوارهای ساختمان ها قرار داده شده و سیم های برق در داخل آن قرار داده می شود .

شکل لوله های خرطومی به صورت آکاردئونی است ، که این وضعیت سبب می گردد لوله حالت منعطف را داشته و به راحتی به وسیله دست قابل خمش گردد و لوله های پلیکا از جنس PVC تولید می گردند .

اولین کارخانه تولید لوله های PVC در شهر کرج و تحت نام پلیکا احداث گردیده است و از آن روز به بعد لوله های PVC به صورت مترادف با لوله پلیکا نامیده می شود ، لیکن باید گفت که از نظر علمی اسم فوق هیچگونه مفهوم خاصی نداشته و صرفاً یک اصطلاح تجاری است .

شیلنگ های آب نیز از نوع شیلنگ های PVC منعطف می باشند و همانطوری که از عنوان آن مشخص است ، به منظور انتقال آب از شیرآلات به مکان های مورد نظر کاربرد دارند .

شیلنگ های آب در انواع مختلف تولید و عرضه می گردند ، که از آن جمله می توان به نوع نخدار ، دوجداره و ساده اشاره کرد .

علت وجود انواع مختلف این محصول ، قابلیت تولید محصولات متنوع به منظور پاسخگویی به نیازهای مختلف بازار ، از نظر نوع کاربری و همچنین سلایق مختلف مشتریان می باشد و در طرح حاضر هدف تولید کلیه انواع فوق می باشد .

کاربرد محصول مورد بررسی در طرح توجیهی لوله پلیکا و لوله خرطومی برق

محصولات مورد مطالعه طرح حاضر انواع لوله های خرطومی ، لوله های PVC و شیلنگ آب می باشد ، که هر کدام در حوزه های مختلف صنعتی ، خانگی، تجاری و غیره ، دارای کاربرد هستند ، که در ادامه به آن ها پرداخته شده است.

لوله های خرطومی در سیستم برق رسانی ساختمان ها از نظر ملاحظات فنی ، لازم است سیم های برق به صورت مستقیم در دیوار کار گذاشته نشده ، بلکه به صورت آزاد در داخل لوله هایی که از نظر الکتریکی کاملاً عایق ساخته می شوند .

علت اطلاق « خرطومی » به این لوله ها ، مربوط به شکل ظاهری آن ها می باشد ، که به صورت لوله آکاردئونی ساخته می شوند .

این شکل لوله سبب می گردد ، که علاوه بر حفظ بافت و سفتی لوله ، به راحتی بتوان آن را به وسیله دست خم کرده و متناسب با مسیر حرکت سیسم در دیوار لوله را جهت دهی کرد.

مصرف عمده و قریب به اتفاق این لوله ها در صنعت ساختمان است .

لوله های ( PVC ) پلیکا :

این لوله ها که در بازار به نام لوله پلیکا نیز مشهور می باشند ، لوله هایی هستند که از پلاستیک PVC با گرید نیمه منعطف تولید می گردند . مصرف عمده لوله های PVC درانتقال فاضلاب ، آب باران ، پساب ها و آب های تحت فشار اتمسفریک است .

مزیت استفاده از این نوع لوله ها را می توان در وزن پایین آن ها ، قابلیت برشکاری و اتصالات راحت به وسیله چسب ، عمر سرویس دهی بالا و برخی دیگر مزیت ها عنوان کرد .

صنعت ساختمان عمده ترین و اصلی ترین مصرف کننده این لوله ها می باشد ، ولی بخش کوچکی از آن در صنایع و امور غیرساختمانی نیز کاربرد دارد.

شیلنگ های آب :

شیلنگ های آب همانطوری که از عنوان آن مشخص است ، برای انتقال دستی آب انجام می گیرد.

کاربرد شیلنگ آب بدین ترتیب است ، که معمولاً یک طرف شیلنگ به شیر آب و طرف دیگر در دست نفر قرار گرفته و آب به محل مورد نظر منتقل می گردد .

شیلنگ های آب نیز در انتقال آب با فشار اتمسفریک کاربرد داشته و به ندرت از آن ها جهت انتقال آب تحت فشار استفاده می گردد .

استاندارد های قابل توجه تولید لوله پلیکا و لوله خرطومی برق :

با مراجعه به اطلاعات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ، نتیجه گیری شده است که هنوز مؤسسه فوق بصورت شفاف و انحصاری برای محصولات مورد مطالعه استاندارد خاصی را تدوین نکرده است .


کشور های عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول مورد بررسی در طرح توجیهی لوله پلیکا و لوله خرطومی برق


محصولات مورد مطالعه از جمله محصولات مصرفی در صنعت ساختمان و لوازم عمومی مصرفی زندگی می باشد ، از این رو کلیه کشورهای جهان به عنوان مصرف کننده آن قابل بیان می باشند .

از نقطه نظر کشورهای عمده تولیدکننده نیز می توان گفت ، که کشورهای عمده تولید کننده محصولات پتروشیمیایی به خصوص PVC میتوانند به عنوان کشورهای عمده تولید کننده این محصولات معرفی گردند .

فهرست این کشورها به صورت زیر خواهد بود : آمریکا ، ایتالیا ، آلمان ، فرانسه ، کانادا ، برزیل و ترکیه

شرایط واردات و صادرات لوله پلیکا و لوله خرطومی برق :

با مراجعه به کتاب مقررات صادرات و واردات وزارت بازرگانی ، نتیجه گیری شده است ، که محدودیت خاصی برای واردات محصولات مورد مطالعه وجود ندارد .

لذا با پرداخت حقوق گمرکی ، امکان واردات وجود خواهد داشت .

از نقطه نظر مقررات وزارت بازرگانی ، برای صادرات محصولات تولیدی طرح هیچگونه شرایط و محدودیتی وجود ندارد .

اهمیت استراتژیک محصول مورد بررسی در طرح توجیهی لوله پلیکا و لوله خرطومی برق

با بررسی میزان تقاضای مسکن در کشور و توان تولید و عرضه آن ، می توان گفت که میزان نیاز مسکن در کشور حدود 5,1 میلیون دستگاه در سال است و این در حالی است ، که حداکثر توان تولید مسکن در کشور 700 هزار دستگاه می باشد .

وضعیت فوق سبب ایجاد کمبود در کشور و رشد قیمت ها شده است . لذا کلیه عواملی که سبب کاهش زمان ساخت مسکن و در نتیجه افزایش قابلیت تولید می گردد ، از اهمیت خاص بر خوردار خواهد بود .

با توجه بر مشکلات و کمبود موجود در بخش مسکن ، دولت نهم اخیرا افزایش تولید مسکن به میزان 5/1 میلیون واحد در سال را در دستور کار خود قرار داده است ، که با توجه بر آن و رشد دو برابری در تولید مسکن ، ضرورت توسعه مواد و مصالح مورد استفاده در ساخت و ساز نیز کاملا مشخص می باشد ، که بدینوسیله اهمیت طرح حاضر نیز در راستای آن مشخص می گردد . لیکن باید گفت که این اهمیت بالا بوده ، ولی در سطح استراتژیک و اساسی نمی باشد .


فرایند تولید لوله پلیکا و لوله خرطومی برق

تکنولوژی مورد استفاده در تولید انواع لوله و شیلنگ PVC در مورد کلیه واحدهای تولیدی آن یکسان است و تفاوت خاصی بین تکنولوژی ها وجود ندارد .

آنچه در این فرایند دارای اهمیت است ، درجه کیفیت ماشین آلات مورد استفاده در تولید و همچنین کیفیت مواد اولیه مصرفی می باشد ، که این عامل سبب ایجاد سطح کیفیت بهتر در محصولات تولیدی می شود .

ماشین آلات مورد نیاز تولید لوله پلیکا و لوله خرطومی برق :

  • ماشین تولید لوله پلاستیکی ( اکسترود )
  • ماشین تولید شیلنگ پلاستیکی

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید لوله پلیکا خرطومی

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.