طرح توجیهی تولید و فراوری بنتونیت سال 1400 + کامفار ( Word و Pdf )

Active bentonite1

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی فراوری بنتونیت و تولید بنتونیت فعال سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل  word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی فراوری بنتونیت و تولید بنتونیت فعال را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

 

گوگرد بنتونیتی دارای ترکیبات آلی و اسیدزا می باشد ، که قابلیت جذب عناصر غذایی پر مصرف و ریز مغذی را توسط گیاه افزایش داده و در نتیجه به رشد بهتر گیاه کمک نموده و موجبات افزایش عملکرد کمی و کیفی محصول می باشد .


نکاتی درباره محصول مورد بررسی در طرح توجیهی فراوری بنتونیت و تولید بنتونیت فعال


گوگرد ، یکی از مواد زایدی است ، که پس از پالایش گاز باقی می ماند و می تواند سلامت محیط زیست را به میزان چشمگیری تحت تاثیر قرار دهد . از این رو فرایندی انجام می شود ، که گوگرد حاصل از فرآورش گازطبیعی را بازیافت می کند .

از آنجا که گوگرد به صورت فله و باز، برای سلامت محیط زیست خطرآفرین است و هم به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست ، دانه بندی کردن آن می تواند از هر دو بعد قابل توجه باشد و ضمن حفظ سلامت محیط زیست ، درآمد قابل ملاحظه ای را با توجه به قیمت های بازار گوگرد برای کشور به وجود آورد . گوگرد بنتونیتی به عنوان کود مکمل در کشاورزی کاربرد فراوان داشته و در مقابل از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است .

کاربرد محصول مورد بررسی در طرح توجیهی فراوری بنتونیت و تولید بنتونیت فعال

گوگرد بنتونیتی دارای ترکیبات آلی و اسیدزا می باشد ، که قابلیت جذب عناصر غذایی پر مصرف و ریز مغذی را توسط گیاه افزایش داده و در نتیجه به رشد بهتر گیاه کمک نموده و موجبات افزایش عملکرد کمی و کیفی محصول می باشد .

مواد آلی موجود در کود علاوه بر داشتن ترکیبات کمپلکس کننده ، آلی عمل اکسیداسیون بیولوژیکی گوگرد را در خاک نیز تسهیل می نماید .

با اکسیداسیون گوگرد ،PH خاک کاهش یافته و موجب حلالیت بیشتر عناصر ریز مغذی برای گیاه می باشد .

گوگرد موجود در کود ، علاوه بر این که جز عناصر پر مصرف گیاه است و در ساخت اسیدهای آمینه و روغن در گیاه نقش اساسی دارد ، ضمنا با ضد عفونی نمودنی تدریجی خاک به سلامت محیط زیست کمک شایانی نموده و مصرف سموم شیمیایی را کاهش می دهد .

این کود به علت گرانول بودن به راحتی توسط دستگاه کود پاش قابل استفاده می باشد ، با مصرف این کود خصوصیات فیزیکی و شیمیایی خاک بهبود یافته و میزان عملکرد محصول 30 الی 60 درصد افزایش می یابد.

کشور های عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول مورد بررسی در طرح توجیهی فراوری بنتونیت و تولید بنتونیت فعال

عمده تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بنتونیت فعال عبارتند از : هند ، آلمان و انگلستان

شرایط واردات و صادرات بنتونیت و تولید بنتونیت فعال :

شرایط خاصی برای واردات این محصول وجود ندارد ، ولی با توجه به طرح های در حال ساخت ، باید شرایطی جهت حمایت از تولید داخلی در نظر گرفته شود .

اهمیت استراتژیک بنتونیت و تولید بنتونیت فعال :

امروزه با توجه به نیاز روزافزون بشر ( افزایش جمعیت کره خاکی ) به مواد غذائی همچنین کمبود خاک کشاورزی مناسب نیاز به کودهای کشاورزی با بهره وری بالا احساس می شود و با در نظر گرفتن این مسئله که تولید این کود باعث مصرف گوگرد فله ای مضر برای طبیعت مضر می شود ، ما را مجاب به استفاده از این نوع کود می کند.


فرایند تولید و فراوری بنتونیت

اصول کار روش سندویک ، شامل یک دستگاه روتوفرم برای شکل گرفتن و افتادن قطره های مخلوط گوگرد و بنتونیت به طور مداوم ، بر روی یک نوار فلزی از نوع فولاد ضد زنگ در حال حرکت می باشد .

آب به قسمت زیر نوار فلزی برای سرد و جامد کردن و تبدیل قطره ها به پاستیل و انتقال حرارت به طور پیوسته پاشیده می شود . مواد اصلی مورد نیاز در این فرایند گوگرد و بنتونیت می باشد .

گوگرد مورد نیاز معمولا از واحدهای گوگرد زدائی در پالایشگاه های نفت و گاز ، با درجه خلوص حداقل 9/99 درصد بطور استاندارد بدست می آید . بنتونیت به عنوان شکل خاصی از خاک رس ، در مقادیر فراوان وجود دارد .

برای استفاده بنتونیت به صورت قابل کاربرد در این روش ، می بایست آن را خشک و با حداکثر 8-7 درصد رطوبت عاری از هرگونه ذرات جامد درآورد . همچنین بنتونیت باید سرند شده و به نرمی تقریبی 90 درصد ، با اندازه سرند 50 میکرون می باشد .

بنتونیت با کیفیت های مختلف از نظر مقدار PH وجود دارد . بهترین روش برای اجتناب از ذوب مجدد گوگرد ، استفاده مستقیم آن به صورت گوگرد مذاب حاصل از واحد گوگرد سازی ، خواه بوسیله مخازن حمل و یا انتقال توسط خط لوله می باشد ، حداکثر فاصله توصیه شده از واحد تولید گوگرد تا 10 کیلومتر بیشتر نباشد .

در انتخاب مواد و مصالح پمپ ها ، لوله ها و سایر تجهیزات می بایستی به خصوصیات خوردگی سایشی ناشی از استفاده بنتونیت و خصلت خورنده گوگرد در مورد سطوح تماس با گوگرد مذاب توجه داشت .

ماشین آلات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی فراوری بنتونیت و تولید بنتونیت فعال
  • تجهیزات و ماشین آلات اصلی
  • تجهیزات و ماشین الات جانبی
  • دستگاههای ابزار کنترل کیفی ، دقیق
  • لوله کشی و عایق کاری
  • سایر لوازم و متعلقات خط تولید

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه فرآوری بنتونیت و تولید بنتونیت فعال

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.