طرح توجیهی تولید روغن موتور و گریس سال 1400 + کامفار ( Word و Pdf )

طرح توجیهی تولید روغن موتور و گریس

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید روغن موتور و گریس سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید روغن موتور و گریس را که آرشیوی و مربوط به سال های گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

 

روغن موتور و گریس ازجمله محصولاتی می باشند ، که جهت روانکار موتور دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی مختلف مورد استفاده قرار می گیرند . 

گریس ها نیز مخلوط نیمه جامدی از روغن های معدنی با مخلوط صابونها هستند ، که جهت روغن کاری مصرف می گردند .

گریس ها پس از استفاده در اثر ماندن ، مجداً سفت می شوند .

استفاده از این خاصیت در محل بسیار مفید است چون گریس را می توان به یاتاقها تزریق کرد تا از یاتاق مربوطه به بیرون بزند.

سپس در اثر کارکرد این اضافی سخت شده و مانع نفوذ گرد و غبار و رطوبت بداخل یاتاقان شود .


نکاتی درباره محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید روغن موتور و گریس


طرح توجیهی تولید روغن موتور

روانکاری یاTribology که علم تسهیل حرکت نسبی سطوح در تماس با یکدیگر تعریف شده است . امروزه یکی از رشته های مهم در علوم ، دانش فنی و عملیات اجرایی مهندسی است .

هر زمان که سطوح اجسام در جوار و در تماس با یکدیگر حرکت نسبی داشته باشند ، دو پدیده اصطکاک و سائیدگی وجود خواهد داشت .

اصطکاک عبارت از نیروی مقاومت در برابر حرکت نسبی و گذر سطوح در تماس نسبت به یکدیگر ، سائیدگی عمل تخریب و گسستگی ذرات ماده است ، که در نتیجه تماس سطوح در حرکت نسبی و به لحاظ اثر نیروی اصطکاک پدید می آید .

به غیر از مواردی بخصوصی که وجود اصطکاک که وجود اصطکاک برای وقوع حرکت و یا ایجاد سکون در حرکت مورد نیاز و طملو باست در اکثر موارد و به خصوص در اغلب مکانیزم های متحرک در ماشین آلات که برایت حمل بار و انتقال نیرو و حرکت طراحی شده اند ، دو پدیده اصطکاک و سائیدگی پدیده های نامطلوبی به حساب می آیند ، اصطکاک باعث تضییع انرزی مکانیکی و تبدیل آن به حرارت ناخواسته و سائیدگی ، باعث از دست رفتن همشکلی و تجانس قطعات با یکدیگر و نهایتاً تقلیل عمر مفید مکانیز و ماشین می گردد .

روانکاری را می توان به کلیه عملیاتی اطلاق نموده ، که اثرات اصطکاک و سائیدگی را تقلیل می دهد و روان کننده هر ماده ای است ، که با قرارگرفتن ما بین دو سطح در تماس باعث پایین آمدن نیروی مقاومت در برابر حرکت یا نیروی اصطکاک مابین آنها و برای شروع و ادامه حرکت نسبی سطوح می گردد .

حال ببینیم چه مواردی را می توان به عنوان روان کننده واجد شرایط دانست و مورد استفاده قرار داد . کوشش بیشتر برای یافت روان کننده های موثر سابقه ای دیرینه به قدمت تاریخ دارد .

بسیاری از مواد در طول زمان برای این منظور مورد امتحان قرار گرفته و سپس مترود و با مواد بهتری جانشین شده اند .

بعضی از روان کننده های مورد استفاده تا به امروز به طرز شگفت آوری اصالت قدیمی دارند .

رومیان و مصریان در 1400 سال قبل از میلاد مخلوطی از چربی ها ی ذوب شده و پیه آب کرده و با صابون آهکی می جوشاندن و برای روغن کاری محورهای وسائط نقلیه و برای عنوان گریس به چرخ ارابها به کار می بردند .

تنها از حدود اواسط قرن گذشته بود که روغن و صابون به عنوان مواد اصلی روان کننده ها مودرد استفاده قرار گرفته اند . روان کننده های مورد مصرف در دنیایی صنعتی امروز را می توان از نظر حالت در 4 رده روان کننده های گازی ، مایع ، نیمه جامد و جامد ، دسته بندی نمود .

روغن موتور جهت روانکاری و یا کاربردهای مخصوص همچون دستگاه های هیدرولیک ، سیستم های حرارتی ، عایق الکتریکی و یا برش فلزات بکار می رود روغن های که در تراشکاری بکار می رود باید با آب بخوبی مخلوط شده و از اکسید شدن قطعات بسیار داغ فلزی در مجاورت هوا و آب جلوگیری به عمل آورده و ضمناً عمر تیغه برش را بهبود بخشد و تعدادی مشخصه دیگر ، به منظور ساخت روغنی که بتواند کلیه مشخصات لازم را بر حسب عملکرد داشته باشد دو ماده اصلی به نام روغن پایه و مواد افزودنی را با یکدیگر مخلوط می نمائیم .

روغن پایه ماده ای است نفتی و یا سنتتیک ( مصنوعی - Synthetic ) که در حدود % 95 - 90 روغن را بر حسب نوع روغن تمام شده تشکیل می دهد ( در بعضی موارد ازین این مقدار کمتر و یابیشتر است ) و می توان نیازهای یک روغن را تا حدودی بر حسب آن عملکرد بر طرف نماید .

رکن اساسی هر روغن تمام شده روغن پایه است که بعد از مخلوط شدن با مواد دیگر تبدیل به روغن محصول می گردد .

مواد افزودنی تعدادی مواد شیمیایی با ترکیببات مخصوص است که افزودنها به مقدار معین به روغن پایه خواص روغن را ترمیم و تصحیح نموده .

علاوه بر آن تعدادی مشخصه مخصوص که در روغن پایه وجود ندارد و یا ضعیف می باشد به مجموع روغن می دهد و در مرحله ساخت روغن موتور آنچه مهم است تعیین هیدروکربورهای موجود در روغن پایه آن می باشد .

اصولاً اکثر ترکباتی که در مواد نفتی وجود دارد ترکیباتی از هیدروژن و کربن هستند ، علاوه بر این ترکیبات که به نام هیدروکربورها نامیده می شوند ترکیبات دیگری نیز که شامل مقادیر جزئی گوگرد آزاد ، نیترژن هستند وجود دارد .

اکسیژن اکثراً در شکل اسیدها ینفتنیک و ازت در شکل روغن های پایه نفتنیکی وجود دارد و گوگرد می تواند هم به صورت گوگرد آزاد ، محلول و یا هیدروژن سولفوره و یا ترکیبات فلزی نیز در حد چند قسمت در میلیون قسمت به صورت ترکیبات آلی وجود دارند .


هیدروکربورهای اصلی که از نفت خام حاصل می شوند


هیدروکربورهای اصلی که از نفت خام حاصل می شوند در سه گروه اصلی طبقه بندی شده است .

مشخصات هر روغن پایه بر حسب اینکه چه درصدی از آنها در روغن وجود داشته باشد تغییر می نماید و عبارتند از :

گروه پارافینیک

شامل ترکیبات هیدروکربورهای اشباع شده خطی زنجیره ای و یا شاخه ای می باشند و به مقدار زیاد در برش روغن ها از نفت خام پارافینیک به دست می آیند .

هیدروکربورهای نفتنیک

این دسته از هیدرو کربورها از این نظر که هیدروکربور اشباع شده هستند مشابه پارافین ها هستند و از اتصال گروه های متیلن که در یک حلقه تنظیم شده اند تشکیل گردیده اند.

هیدرو کربورهای آرماتیک

هیدروکربورها در این نوع حلقوی بسته می باشند که مشخصه نیمه اشباع دارند و ترکیبات جانبی می تواند هیدروکربورهای زنجیره ای باشد وبدین سان تعداد بی شماری از ترکیبات مختلف بوجود آورد .

این نوع ساختمان راحت تر از ترکیبات پارافینی و نفتینکی واکنش می نماید و به ترکیبات جانبی خورنده رزینی و آسفالتی تبدیل می شود و خاصیت دیگر آن تشکیل امولسیون راحتتر با آب بخاطر کشش سطحی کمتر می باشد .

همانطور که قبلاً ذکر شد مقدار هر یک از هیدروکربورهائی که در گروه های مختلف هستند مشخصات کلی روغن پایه را تعیین می نماید .

اختلاف جزئی که در تقسیم تعداد اتم کربن در این سه نوع وجود دارد اثر مهمی در مشخصه و خاصیت روغن دارد .

همانطور که گفتیم رکن اساسی هر روغن تمام شده روغن پایه است که خواص آن بسته به روش تهیه آن متغیر است .

برای تهیه این ماده در حال حاضر سه راه وجود دارد که عبارتست از :

برش مواد نفتی ، تهیه مصنوعی ( سنتیک ) و تصفیه روغن های مصرف شده ( روش مورد بررسی در این طرح ) .


ساخت روغن پایه از برش مواد نفتی


این نوع روغن های پایه که امروزه اکثراً مورد مصرف قرار می گیرد از نفت خام و بر طبق مراحل زیر حاصل می گردد :

تقطیر ، تصفیه و پالایش شیمیایی ، آسفالت گیری ، موم گیری .

روغن های سنتتیک

روغن های سنتتیک یا مصنوعی با اینکه اغلب دارای پایه نفتی هستند ولی این روغن از راه متصل کردن یک یا چند ترکیب آلی با وزن مولکولی کم ساخته و یا سنتز می شوند و محصول نهائی شامل یک و یا تعداد محدودی ترکیب شیمیایی با مشخصات فیزیکی و شیمیائی معین و خصوصیات مناسب و مطلوب برای روغن کاری می باشد .

بنابریان برای روغنکاری در شرایط سخت و غیر متعارف مه در آن روغن های نفتی قادر به عملکرد مطلوب نیستند از روغن های سنتتیک استفاده می شود از آنجائی که مواد اولیه بریا تولید بعضی از روغن های صنعتی ، از داخل کشور قابل تامین خواهد بود .

با در نظر گرفتن اینکه مصرف اغلب روغن های سنتتیک در روغن کاری خودرو رو به افزایش است تولید این محصول ، هر چند که در حال احتمالاً قابل توجیه اقتصادی نخواهد بود ، در آینده نزدیک باید مد نظر محققین ما قرار بگیرد .

تولید روغن از طریق تصفیه دوم

یکی از راه های تولید روغن استفاده از روغن های مصرف شده و احیاء آنها به منظور استفاده مجدد در وسایل در وسایل مختلف می باشد ، بر خلاف اکثریت فرآورده های نفتی که تنها یکبار قابل استفاده بوده و از بین می روند .

چنانچه روغن مصرف شده به طور صحیحی بازیابی گردد فابل استفاده مجدد می باشد .

علت این امر را می توان به خاطر عدم تغییر عمده در مواد تشکیل دهنده اصلی روغن دانست که در اثر کارکرد روغن مواد افزودنی خاصیت خود را از دست داده و مختصر تغییری در درصد هیدروکربورهای تشکیل دهنده روغن بوجود می آید .

منبع اصلی آلودگی روغن نیز مواد تولید شده از احتراق سوخت موتور می باشد بنابراین نوع وکیفیت سوخت ، طرز احتراق آن شرایط عمل و وضع مکانیکی موتور موثر می باشند .

روغن های روغنها ی مصرف شده غالباً شامل ناخالصیهای جامدی چون گرد وخاک و شن وماسه ، ذرات فلزی ، باقیمانده مواد سربی کربن و غیره است که بریا موتور زیان آور می باشد .

در شرایط حرارت بالا و مجاورت با اکسیژن ذرات فلزی موجود در روغن همچون یک کاتالیزور عمل نموده ، موجب ایجاد مواد آسفالتی ولنجی می گردند که تا حدی گرانروی روغن را نیز افزایش می دهند .

روغن های پارافینی مواد آسفالتی را به حالت محلول در خود نگه می دارد که در اثر گرم شدن به صورت زغالی سخت رسوب می نمایند و روغن های نفتنیکی و یا روغن هائی که دارای موادی با خاصیت پاک کنندگی باشند از ایجاد رسوبات جلوگیری می نمایند .

مواد سبک و فرار ، شامل قسمتهای سنگین تر بنزین و محتملاً پلیمرهای اشباع نشده بنزین موجب رقیق شدن روغن و پائین آمدن نقطه اشتغال آن می شوند .

گر چه به طور اصولی این مواد به مقدار کم زیاد عمده ای برای کارکرد موتور ندارند ولی چون ناخالصی است می بایست برای احیاء روغن از آن جدا گردد .

احیاء روغن های مصرف شده بسته به کیفیت روغن موتور مورد نیاز و کمیت و کیفیت روغن های جمع آوری شده به طرق مختلفی می تواند صورت گیرد .

گریس

گریسها نیز مخلوط نیمه جامدی از روغن های معدنی با صابون ها مخلوط صابونها هستند که جهت روغن کاری مصرف می گردند . ودرجه حرارت معمولی ممکن است بصورت جامد باشند .

طریقه و روش کار آنها به ترتیب بوده که در اثر درجه حرارت نرم شده و مانند یک روغن سفت عمل می کنند . ( در بعضی مواقع به گریس ها مواد جامدی مانند گرافیت نیز اضافه می شود . ) معمولاً درصدی روغن های معدنی در گریسها از % 90- 65 می باشد .

گریس ها پس از استفاده در اثر ماندن ، مجداً سفت می شوند و استفاده از این خاصیت در محل بسیار مفید است چون گریس را می توان به یاتاقان ها تزریق کرد تا از یاتاقان مربوطه به بیرون بزند.

سپس در اثر کارکرد این اضافی سخت شده ومانع نفوذ گرد و غبار و رطوبت بداخل یاتاقان می شود و مهمترین انواع گریسهای روان کننده تولید شده در زمان حاضر محصولات صابونی شده ، فلزی و غیر صابونی شده هستند .

گریس های غیر صابونی شده

این نوع گریسها بر پایه بنتونیتها ، پلی کربامید ، کربن سیاه ( دوده ) صنعتی و ..... همراه با روغن های سنتتیک و روغن های معدنی نوع پارافینیک بعنوان عامل روان کننده تولید می شوند .

این نوع گریسهای که در مقابل حرارت زیادی از خود ئنشان می دهند دارای نقطه چکش ( بعداً تعریف خواهد شد ) نبوده و اصلاً این نقطه برای آنها قابل اندازه گیری نیست و به همین علت آنها را به عنوان گریس همه کاره به کاربرد .

به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت در صنایع ذوب آهن ، مس و ... استفاده می شوند ولی تحمل فشار این گریس ها پائین بوده و مقاومت برشی را تحمل نمی کنند .

گریسهای صابونی شده - فلزی

این گریسها را برحسب نوع صابونی که جهت تهیه از آن استفاده شده است تقسیم بندی می کنند و تقریباً % 90 از گریسهای متداول از این انواع می باشند .

مهمترین انواع این گریسها در زیر توضیح داده شده اند . جهت پائین نگاه داشتن هزینه های تولید گریس صابونی شده ( که در این طرح مورد نظر است) تاحد امکان از اسیدهای چرب استفاده می شود که نتیجاً باعث روان سازی گریس نیز می شود .

انواع اسیدهای مورد استفاده عبارتند از : اسیدهای روغن ماهی ، اسیدهای چرب حیوانی ، اسید چرب دانه پنبه ، استئارین چربی پشم ، چربی پشم ، چربی اسب ، چربی رزین ، 12- هیدروکسید استئاریک اسید و ....

گریس سدیم

در این نوع گریس صابون بکار رفته صابون سدیم می باشد حالت ظاهری این گریس به صورت جامد است ئو می توان آن را بصورت نرم نیز در آورد .

از این نوع گریس می توان تا درجه حرارتهای بالا تا نقطه ذوب آن استفاده کرد . نظر به اینکه صابون سدیم در آب حل می شود .

بنابراین از این نوع گریس در محلهائی که امکان شستشوی صابون در آن وجود دارد نبایستی استفاده نمود بعلت چسبندگی زیاد بیشتر از این نوع گریس برای کاری یاتافانهائی که کمتر احتیاج به روغن کاری دارند استفاده می شود .

گریس سدیم

در این نوع گریس که مخلوط روغن معدنی و صابون کلسیم می باشد بیشتر جهت روغن کاری در نواحی ای که مرطوب و یا حتی در تماس دائم با آب می باشند استفاده می شود و این به علت عدم محلول بودن آن در آب است .

حالت ظاهری آن نرم است و بستگی به نوع روغنی که جهت تهیه آن به کار می رود رنگ آن متفاوت است .

معمولاً این نوع گریسها را توسط آب پایدار می نمایند که باتوجه به نقطه جوش آب این نوع گریسها را نمی توان با درجه حرارت بیشتر از نفطه جوش آب بطور دائم استفاده نمود .

زیرا آب در اثر تبخیر خارج شده و صابون از روغن جدا می شود و لذا ، بعضی از این نوع گریسها راجهت استفاده در شرایطی با درجه حرارت بالاتر توسط ترکیبات شمیائی که دارای نقطه جوش بالاتری هستند پایدار می نمایند .

گریس مخلوط

مخلوطی از گریسهای لیتوم و کلسیم می باشد که بیشتر مورد استفاده آن ، روغن کاری در شرایط است که تغییرات درجه حرارت از 40 تا 260 درجه سانتی گراد باشد .

ظاهر آن حالت نرم تری از گریس سدیم داشته داشته و بیشتر از سایر گریس ها مورد مصرف قرار می گیرند .

گریس آلومینیم

حالت ظاهری این گریس شبیه وازلین است و به علت چسبندگی خوب آن به فلزات برای روغنکاری شاسی اتومبیل استفاده می شود . از نظر خواص عمومی شبیه گریس کلسیم بوده و در آب حل نمی گردد .

در حرارت های بالاتر از 175 درجه سانتی گراد بصورت جسم سختی در آمده که خاصیت چسبندگی خود را از دست داده و خاصیت روغن کاری ندارد .

تولید گریس آلومینیم ( و کلاً گریسهای ژل مانند ) چون کارائی نداشته و به قطعات اتومبیل ضرر می زنند تولید آن در تعدادی از کشورها ممنوع است البته اگر آلومینیوم باپایه نفتتیک را با گرافیت ترکیب کند دارای مقاومت بالا و نقطه قطره خوبی شده و حتی تا lit / in 2 1000 مقاومت برشی را تحمل می کند .

گریس لیتوم

این گریسها که از روغن های معدنی و روغن های مصنوعی تهیه می شوند دارای شکل ظاهری نرم بوده و در اثر تغییر درجه حررات سفت نمی شوند .

در تغییرات درجه حرارت 80 تا 300 از آنها می شود استفاده نمود .

این گریسها در برابر آب مقاوم بوده ولی کمی رطوبت جذب می کنند به علت طول عمر نسبتاً زیادی آنها در گریس کاری هواپیما ها نیز استفاده می شود .

گریس باریوم

این گریس از نظر شکل ظاهری و خواص شبیه مخلوط سدیم است .

تنه تفاوت آن ویسکوزیته بالاتر می باشد که در اثر حرارت روان نگشته تا زمانی که در اثر در اثر درجه حرارت بالا تجزیه می گردد باز هم بصورت نیمه جامد باقی می ماند .

ضمناً چسبندگی آن به سطح فلزات بسیار خوب است .

گریس استرانسیوم

این گریس شبیه گریس باریوم است با این تفاوت که مقاومت آن در حرارت بیشتر از آن است و هنوز به صورت تجارتی از آن استفاده نمی شود .

کاربرد روغن موتور و گریس :

آنچه که امروزه تحت نام روغن موتور جهت روانکاری و یا کاربردهای مخصوص همچون دستگاه های هیدرولیک ، سیستم های حرارتی ، عایق الکتریکی و یا برش فلزات بکار می رود.


استاندارد های قابل توجه محصول در طرح توجیهی تولید روغن موتور و گریس


جهت بررسی استانداردهای روغن موتور و گریس ، لازم است ابتدا خصوصیات یک روان کننده خوب و تعاریف مربوطه را بدانیم ، رئوس شرایط اصلی یک روان کننده خوب :

وظیفه اصلی یک روان کننده خوب :

جلوگیری از تماس سطوح در حرکت نسبی با یکدیگر .

خصوصیات اصلی یک روان کننده خوب :

  • مقاومت ناچیز در برابر تنش برشی .
  • قابلیت جذب و انتقال حرارت .
  • از نظر شیمیائی بی اثر بوده و غیر خورنده باشد .
  • عامل حفاظت شیمیائی و فیزیکی سطوح فلزی .
  • پایدار ، پردوام ، فراوان و ارزان

1172 : آزمون نشست دریاتاقان

1207 : اثرگریس بر روی مس

2698: اندازه گیری مقدار لیتیم و سدیم در گریسهای روان کننده

1094 : روش آزمون افت وزنی

1095 : روش آزمون تخمین تعداد ذرات سخت

1172 : روش آزمون ثبات

1097 : روش آزمون روغن جدا شده

1209 : روش آزمون نفوذ مخروط

1096 : روش آزمون نقطه چیکیدن

3111 : روش اندازه گیری خواص روی تمکین

565 : روش تجزیه شیمیائی

1463 : ویژگیهای گریس گرافیت با پایه کلسیم

3170 : گریس روان کننده - آزمون خواص ED

3171 : گریس روان کننده – اندازه گیری خواص ED به روش چهر گلوله

2493 : گریس روان کننده – دارای نقطه بالاتر از 255 درجه سلسیوس

روغن موتور :

  • 401: روش آزمون ارزیابی روغن موتور برای جلوگیری از درست شدن ته نشینها با موتور دیزلی پترالف وی یک .
  • 402: روش ارزیابی روغن کارتر از نظراکسیداسیون و خورندگی یاتاقان بوسیله ماشین دابلیویک .
  • 461: ویژگیهای روغن موتور درجه 3 برای موتورهای نوع نزینی و دیزلی .
  • 584: ویژگیها و روشهای آزمون روغن موتور برای موتورهای بنزینی و دیزلی سبک در سطح کیفیت ( APISB / CB )
  • DEF STAN 91 – 43/1
  • 585 : ویژگیها ی روغن کاربر موتورهای درون سوز نوع بنزینی و دیزلی ممتاز در سطح کیفیت MIL – L – 2104 B
  • 604: ویژگیها و روشهای آزمون روغن موتور برای موتورهای درون سوز دیزلی سنگین و سوپر شارژ در سطح کیفیت MIL – L – 46152 A ( API SE /CC ) .
  • 1342 : ویژگیهای روغن کارتر موتورهای درون سوز نوع بنزینی و دیزلی چند درجه ای .
  • 1343: ویژگیها و روشهای آزمون روغن موتور برای موتورهای درون سوز بنزینی و دیزلی سوپر شارز سبک در سطح کیفیت .

نیروی انسانی مورد نیاز به منظور تولید روغن موتور و گریس

  • مدیریت
  • مهندسین
  • تکنسین
  • کارگر ماهر
  • کارگر ساده

شرایط واردات و صادرات روغن موتور و گریس :

عطف به کتاب مقرارت صادرات و وادرات سال 1382 و شماره تعرفه گمرکی مربوط 10/27 و شماره کد سیستم هماهنگ شده 00/2710 : حقوق گمرکی 4 و سود بازرگانی 1 می باشد .


فرایند تولید روغن موتور و گریس

قبل از بررسی روش های مختلف تولید روغن و گریس از روغن سوخته ، اصولاً باید ببینم که تصفیه مجدد روغن بر استفاده محصولات نهائی آن ، چه مزایای دیگری را دارد و یا این که استفاده از آن در مصارف دیگر چگونه است اگر فرض کنیم تمامی حجم عظیم روغن کار کرده موتورها تحت ضوابط صحیح و روش های مناسب جمع آوری شده باشد .

مساله ای که مطرح می شود ، این است که راه صحیح و بهینه استفاده از روغن جمع آوری شده کدام است سه راه حل مطرح می گردد :

  • سوزاندن روغن کارکرده به عنوان سوخت
  • رها کردن در محیط و عدم استفاده از آن
  • تصفیه مجدد بری تهیه روغن پایه

پس از جمع آوری و تخلیه روغن های سوخته در حوضچه های مخصوص و دادن زمان به روغن کار کرده که شامل مقدار آب ( غیر محلول ) و مواد زائد اضافه شده حین تخلیه و هنگام بارگیری و .... است این مواد و نیز مقداری را تا اندازه ای ته نشین می سازد . (وزن مخصوص روغن کمتر از وزن مخصوص آب است.)

  • پس از واحد سولفوناسیون از روغن نمونه گرفته می شود ( از این نظر که اسید سولفوریک کامل عمل کرده باشد. )
  • پس از واحد فیلتر، روغن از جهت مشخصات لازم ( وسکوزیته ، نقطه اشتغال ، رنگ نقطه ریزش ، عدد اسیدی و ...) کنترل می شود .
  • در مراحل پخت گریس و حرارت دادن به آن ، مرتبا نمونه برداری شده از نظر اینکه مواد موجود دارای نسبت مناسبی باشند نظارت لازم انجام می گیرد و در صورت صحیح نبودن نسبت های اختلال مواد اضافه می شود .
ماشین آلات خط تولید طرح توجیهی روغن موتور و گریس :
  • مخزن زمینی
  • مخازن ته نشینی
  • تانک تقطیر 1 و 2
  • تانک های اختلاط
  • واحد پخت گریس
  • همزن ها و متعلقات
  • فیلتر پرس
  • دستگاه لجن کش
  • پمپ خلا
  • پمپ دنده ای
  • کندانسور

دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید روغن موتور و گریس

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.