طرح توجیهی تولید فیلم خام عکاسی سال 1400 + کامفار ( Word و Pdf )

Raw photography photography

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید فیلم خام عکاسی سال 1400 با نرم افزار کامفار به صورت فایل  word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید فیلم خام عکاسی را که آرشیوی و مربوط به سال های گذشته می باشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

فیلم عكاسی عبارت است از ورقه ای از جنس پلی استر ، كه یك طرف آن به قشر حساس به نور آغشته شده و اصطلاحاً آن را امولسیون می نامند . در سمت دیگر فیلم ، برای جذب انعكاس های نابجای نور و به عنوان ضد هاله ، مواد شیمیایی لازم را قرار می دهند .

 


نکاتی درباره فیلم خام عکاسی


 

فیلم عكاسی عبارت است از ورقه ای از جنس پولیستر ، كه یك طرف آن به قشر حساس به نور آغشته شده و اصطلاحاً آن را امولسیون می نامند . در سمت دیگر فیلم ، برای جذب انعكاسات نابجای نور و به عنوان ضد هاله ، مواد شیمیایی لازم را قرار می دهند . در موقعی كه پلك دوربین حتی برای چند صدم ثانیه یا كمتر باز می شود ، نور وارد دوربین شده و تصویر ناپیدایی بر روی فیلم می سازد .

كه پس از عملیات ظهور و چاپ ، این تصویر به راحتی می تواند با چشم دیده شود . در واقع فیلم عكاسی صفحه ای آغشته به دانه های ریز نقره برمید ( AgBr ) است و وقتی نور به فیلم می رسد در قسمت های نور دیده ، نقره برمید تجزیه می شود و برخی یون های نقره به اتم های نقره كاهیده می شوند .

وقتی فیلم نوردیده در داروی ظهور گذاشته می شود، دانه هایی كه دارای اتم های نقره هستند سریع تر از دانه هایی كه دارای اتم های نقره نیستند كاهش می یابند . داروی ظهور نه تنها باید قادر باشد ، كه یون های نقره را به نقره آزاد كاهش داد بلكه باید آنقدر انتخابی عمل كند كه دانه های نور ندیده را كاهش ندهد .

برخی از تركیبات كاهنده كه به عنوان داروی ظهور به كار برده می شوند عبارتند از :

1 - هیدروكینون یا هیدروكسی فنول ( O6H6C2)

2 - اورتوآمینوفنول ( NO7H6C )

اگر پس از ظهور ، عمل دیگری بر روی فیلم عكاسی صورت نگیرد ، به محض اینكه ملیشه نور ببیند قسمت های AgBr ظاهر نشده هم نور می بینند و فیلم خراب می شود . برای جلوگیری از این پدیده ، اصطلاحا فیلم را تثبیت می كنند . معمول ترین داروی تثبیت ، یون تیوسولفات (-I3O2S) است كه نقره برمید نور ندیده را به صورت كمپلكس محلول در آب در می آورد . با شستشوی فیلم ، عمل تثبیت نیز كامل می شود .

بطور كلی ، یك فیلم خام عكاسی ( فیلم رنگی ) شامل یك لایه كمكی و سه لایه امولسیونی حساس در مقابل رنگ ها می باشد . لایه حساس به رنگ آبی در بالا قرار دارد ، زیرا كه هالید نقره به نور آبی حساس است . بعد ، یك لایه زرد وجود دارد كه نور آبی را جذب كرده و لایه امولسیونی پایینی را از نور آبی محافظت می كند . این لایه ها همانند آنچه كه سیانین در فیلم با نكروماتیك سیاه و سفید انجام می دهد ، به كمك تركیبات رنگی موجود در خود ، نسبت به رنگ ها حساسیت نشان می دهند .

قابل توجه است كه تركیبات رنگی حساس به رنگ ها ، عموما عامل تولید رنگ های اولیه ( قرمز ، سبز ، آبی ) برای ایجاد رنگ در تصویرها نمی باشند . بلكه رنگ تصویرها از فرآیندهایی كه بر روی فیلم رنگی انجام می گیرد ، ظاهر می شود .

كاركرد فیلم هاى امروزى با فیلم هاى عكاسى در قرن نوزدهم شباهت زیادى دارد . نور به وسیلهٔ بلورهاى ریزى به نام برومور نقره كه معمولاً اندكى یدورنقره هم در آن موجود است ، ضبط مى شود . این بلورها در قشرى از ژلاتین شفاف كه از پوست و استخوان حیوانات بدست مى آید، قرار دارند .

این قسمت كه امولسیون یا لایهٔ حساس گفته مى شود ، به صورت ورقهٔ نازكى روى قشرى از مواد پلاستیكى كه نگهدارندهٔ آن است ، كشیده شده است . فیلم ها یا سیاه و سفید هستند یا رنگى و فیلم هاى رنگى یا ( نگاتیفند ) یا پوزتیف ( اسلاید ) درجه بندى فیلم ها براساس میزان سرعت یاحساسیت فیلم است .

هر چه حساسیت فیلم بیشتر باشد (asa ) ، دانه هاى نقره درشت تر است ؛ درنتیجه وقتى عكس بزرگ شود ، دانه هاى درشت چاپ مى شوند و هر چه حساسیت كمتر باشد ، مثلاً25asa ، دانه ها ریزترند . در درجهٔ بالاى Asa معیار مؤسسه استاندارد آمریكا ، عكاس مى تواند در نوركمتر عكس بگیرد .

فیلم كند درجه حساسیت 25 تا 50 Asa دارد ؛ فیلم متوسط 100asa تا 200 دارد و در فیلم سریع حساسیت 400 تا 1250 Asa است . بسته به نیاز عكاس این فیلم ها كاربرد پیدا مى كنند .

فیلم هاى سیاه و سفید

هر فیلمى داراى این خواص است : سرعت كه ویژگى مهم فیلم است ؛ دانه بندى و قدرت تفكیك ، حساسیت در برابر رنگ ها ، دامنهٔ عمل و كنتراست . روى جعبهٔ فیلم تنها سرعت و اندازه فیلم نوشته مى شود . اما قدرت تفكیك، دامنهٔ عمل و كنتراست فیلم هم به سرعت فیلم بستگى دارد . هرچه فیلم كندتر باشد قدرت تفكیك بیشترى دارد . سرعت ، دانه بندى و قدرت تفكیك ویژگى هایى است كه ارتباط متقابل باهم دارند .

هرقدر موضوع داراى كنتراست كمترى باشد ، دامنهٔ عمل فیلم وسیع تر خواهد بود و بالعكس . اكثر فیلم هاى سیاه و سفید پانكروماتیك هستند . یعنى نسبت به تمامى رنگ هاى قابل رؤیت و نیز اشعه ماوراء بنفش حساس مى باشند . ویژگى فیلم هاى داراى حساسیت متوسط و كم ( تا حدود Asa64 گرین بسیار ریز و تضاد سایه روشن زیاد آنهاست .

فیلم هایى كه حساسیت آن ها بین 100 تا 200 Asa باشد ، استفاده رایجى دارند . با توجه به حساسیت این فیلم ها عكس بردارى در شرایط مختلف به راحتى امكان پذیر است و اندازه های دانه هاى امولسیون آن ( گرین ) نیز مناسب است و حتى براى بزرگ نمایى نیز نتیجهٔ خوبى بدست مى دهد . فیلم هاى با Asa400 ( سریع یا حساس ) نیز امروزه به دلیل دقت در ساختار ، انعطاف پذیرى و نتیجه مطلوب كاربرد زیادى دارند .

فیلم هاى رنگى

فیلم هاى رنگى معمولاً در دو نوع ساخته مى شوند : فیلم هاى براى نور روز یا نور طبیعى و فیلم های براى نور مصنوعى یا نور چراغ .

فیلم هاى رنگى نگاتیو

رنگ هاى تصویرى كه در روى این فیلم ها ظاهر مى شود ، برعكس رنگ هاى موضوع است . سیاهى ها سفید و سفیدى ها سیاه ، سبزها ارغوانى و آبى ها زرد و سرخ ها فیروزه اى خواهد بود . وقتى از این نگاتیو روى كاغذ حساس رنگى چاپ می كنیم، رنگ ها دوباره معكوس مى شوند و رنگ اصلى موضوع پدیدار مى شود .

فیلم هاى رنگى پوزیتیوا ( اسلاید )

این فیلم ها را برگردان ( ریورسال ) مى گویند . زیرا در موقع ظهور از نگاتیو به وضع پوزیتیو برمى گردند . فیلم هاى رنگى پوزیتیو یا فیلم اسلاید را باید بعد از ظهور برید و عكس ها را تك تك درقاب گذاشت تا براى نشان دادن با پروژكتور آماده شود .

از اسلایدها به دو روش مى توان عكس رنگی تهیه كرد :

- چاپ مستقیم روى كاغذهاى برگردان

- تهیهٔ نگاتیو رنگى از آن و چاپ به روش نگاتیو - پوزیتیو

فیلم هاى رنگى قبل از گرفتن عكس و بعد از آن نیاز به نگهدارى و مراقبت دارد . فیلم خام باید در جاى خشك و خنگ نگهدارى شود و دو ساعت پیش از عكس بردارى در حرارت عادى محیط قرار گیرد . پس از عكس بردارى نیز در اولین زمان ممكن ظاهر شود .

 


شرایط واردات و صادرات محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید فیلم خام عکاسی


 

ورود فیلم های خام عكاسی و محصولات عكاسی و سینما توگرافی شرایط خاصی را شامل نمی شود ، تنها ورود فیلم های سینمایی پر شده موكول به موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد .

همچنین به استناد مقررات و قوانین صادرات و واردات منتشر شده از سوی گمرك و جمهوری اسلامی شرایط خاصی برای صادرات فیلم خام عكاسی ذكر نشده است .

 


استاندارد های قابل توجه ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید فیلم خام عکاسی


 

استاندارد های ملی :

10778 : مواد شیمیایی در فرآیند ظهور- پتاسیم سولفیت

6149 : هیدروكسید پتاسیم مورد مصرف در صنعت عكاسی

10779 : مواد شیمیایی در فرآیند ظهور – فنیل - پیرازولیدینون

10781 : مواد شیمیایی در فرآیند ظهور - پتاسیم سولفات

10782 : مواد شیمیایی در فرآیند ظهور - محلول آمونیوم تیوسولفات

10783 : مواد شیمیایی در فرآیند ظهور- سدیم تترابورات ده آبه

10784 : مواد شیمیایی در فرآیند ظهور- بنزوتربازول

10785 : مواد شیمیایی در فرآیند ظهور- پتاسیم فری سیانید

1341 : نیترات نقره مورد مصرف در عكاسی

2165 : ویژگی ها و روش های آزمون سولفیت سدیم بی آب برای عكاسی

372 : استاندارد عكس برگه های شناسائی

OSO 3625(1994)-pHOTOGRAPHY-pROCESSING chemicals-Specification for potassiumhydroxide

ASTM-E 200 (75)-Standard Methods for Preparation Standarization and Storage ofStandard Solution For Chemical analysis

ISO 10349-5(1992)-Photography-Photographic grade chemicals-Test methods Part5:Determination of heavy metals and iron content

ISO 10369-6(1992)-Photography-Photographic grade chemicals-Test methods Part6: Determination of halide content .

 


کاربرد محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید فیلم خام عکاسی


 

استفاده در صنعت عكاسی : وجود عكس در تبلیغات ، صنعت ، روزنامه نگاری ، مقاله نویسی در زمینه های مختلف علوم پزشكی ، فیزیك ، جانور شناسی ، سینما ، نجوم ، سند تاریخی ، اجتماعی ، خبررسانی ، حربه سیاسی كاربرد بی سابقه دارد به عبارت دیگر عكس شیوه دیگر دیدن است .

فرآیندی كه در آن ، انرژی تابشی در مواد حساس به نور تاثیر كرده و تصویر ضبط می شود ، به همراه یك رشته عملیات تكمیلی برای پایداری و ماندگاری تصویر ، عكاسی نامیده می شود . در اصل ،عكاسی به معنای نوشتن با نور یا " فوتوگرافی" است .

مراحل عكاسی به ترتیب عبارتند از:

1)نوردهی

2)ظهور

3)ثبوت

4)شستشو

 


اهمیت استراتژیک محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید فیلم خام عکاسی


 

با توجه به اینكه این محصول منحصرا در صنعت عكاسی مورد استفاده قرار می گیرد ، لذا به لزوم اهمیت عكاسی در دنیای امروز میپردازیم .

عكاسی در بدو ورود خود به دنیای هنر علاوه بركاركردهای خود در حوزه های گوناگون علمی ، صنعتی و پزشكی ، هنگامی كه توانست خود را با توجه به توان ذاتی و منحصر به فرد بصری خود به عنوان پدیده ومؤلفه ای نو درفرهنگ به جامعه بشناساند و تأثیر شگرف خود را به عنوان یك رسانه بصری میان ملل مختلف آشكار كند ، بسیارفراگیر شد وبه چنان جایگاهی دست یافت كه زندگی بدون آن بدون مفهوم و امكان پذیر نخواهد بود .

این پدیده با شناخت و حتی بكارگیری عناصرساختاری هنرهای نزدیك به خود ، راه و افق جدیدی را درحیطه ی نگاه عكاسانه گشود و توانست به مثابه هنری مستقل شكل خود را یافته و به دنیای هنر بشناساند . گسترش روزافزون استفاده از عكس ها در تمامی جوانب فنی ، علمی ، اسنادی و تبلیغاتی و هنری قلمرو آن را گسترش داده ، بطوری كه به قلب های مردم راه یافته و آنان را در كشاكشی مضاعف به اندیشیدن وادار ساخته و بر افكار آنان تأثیر می گذارد .

پیشرفت عكاسی به مثابه ی رسانه ای تاثیر گذار به نیاز جامعه توجه دارد ، درحال حاضر عكاسی به دلیل انعطاف پذیری گسترده وحضور چشمگیری كه نسبت به دیگر رسانه ها در زندگی اجتماعی انسان امروزی دارد ، كمك كرده است كه جامعه ی معاصر شناخت بهتر و كامل تری از پیرامون خود داشته باشد و دنیا را شفاف تر ببیند .

عكس ها می توانند به عنوان اسنادی تكان دهنده از وقایع ، رخدادهای اجتماعی و موقعیت های ناگوار اجتماعی ، همه ی اقشار اجتماع را به چالش بكشانند به طوری كه مخاطب خود را در آن شرایط قرار دهد و ببیند آیا می تواند این شرایط را حس كند و تاب بیاورد .

عكاسی در دنیای امروز نقش بازآفرینی و ثبت لحظات وموقعیت ها را بازی می كند و آن قدر بردیگر هنرها پیشی گرفته است كه پس از « حركات اشاره » جای كلام را گرفته و به عنوان مهمترین رسانه ارتباطی كه نیاز به ترجمه ندارد ، با ثبت بسیاری از رخدادهای حماسی ، اكتشافات ، افتخارات ، امیدها ، لحظه های شادی وغم و همچنین دستاوردهای علمی توانسته به عنوان برگ های زرین تلاش انسان امروزی در جهت بهبود وضعیت معیشتی ، رفاهی و علمی ، تصاویری شگرف وتأثیرگذار از خود به جای بگذارد .

در واقع دیدن عكس ها به عنوان یك رسانه قوی ارتباطی ، روزنه ای را می گشاید كه دنیای ملموس و واقعی مردم در اقصی نقاط جهان به یكدیگر نشان داده شوند .

امروزه عكاسی به دلیل همین ویژگی های منحصر به فرد رسانه ای خود ، به تمامی جنبه های زندگی انسان امروزی ریشه دوانیده كه بدون آن اختلالات عظیمی در چرخه ی زندگی او به وجود خواهد آمد .

 


کشور های عمده تولیدکننده و مصرف کننده محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید فیلم خام عکاسی

 

عمده تولید كنندگان و فعالان در زمینه فیلم و تجهیزات عكاسی كشورهای آمریكا ، آلمان ، ایتالیا، ژاپن ، كره جنوبی ، چین و هنگ كنگ در جهان می باشند ، كه بازار مصرف كلیه كشور های جهان را در قبضه خود در آورده اند از جمله می توان شركت های موفق اپل ، سامسونگ ، سونی ، كانن ، نیكون ، پاناسونیك ، كداك نام برد .

 


فرایند تولید فیلم خام عکاسی

 

فرآیند تولید این محصول شامل مراحل زیر می باشد :

1- ورق شفاف

2- اسپری شدن نمك نقره

3- افزوده ماده امولیسون جهت ثبوت نمك نقره

4- خشك كردن فیلم

5- برش زدن فیلم

6- بسته بندی انواع فیلم عكاسی

 

دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید فیلم خام عکاسی

تذکر مهم : لازم به ذکر میباشد در صورت موجود نبودن آپدیت 98 ، نسخه های قدیمیتر این طرح ، در همان لینک قرار داده میشود . ولی به محض تهیه کردن آپدیت 98 و یا جدیدتر این طرح ، ورژن جدیدتر نیز در همان صفحه قرار داده خواهد شد .درصورتی که ورژن طرح مربوط به سال 97 یا 98 و یا جدیدتر از آن باشد ، سال نگارش طرح روی متن لینک دانلود قید میگردد . در صورتی که روی لینک دانلود طرح ، سال تدوین طرح توجیهی قید نشده بود ... مشخصا آن طرح مربوط به سال های قبل از سال 97 میباشد .

در صورتی که برای اخذ مجوز یا ارائه به بانک ، نیاز به تدوین طرح توجیهی تولید فیلم خام عکاسی ، کاملا به روز ، اختصاصی و بانکیبل ، با پشتیبانی تا زمان اخذ وام دارید از طریق شماره های موجود در همان صفحه با ما تماس بگیرید تا از مشاوره کارشناسان ما ، در مورد شرایط تدوین طرح توجیهی بهره مند شوید . همینطور در صورت انعقاد قرارداد طرح توجیهی با ما ، میتوانید از کارشناس مربوطه خود ، مشاوره های لازم در مورد روشهای اخذ وام و اخذ مجوز را نیز دریافت نمایید .

کانال یوتیوب ما  را سابسکرایب کنید . در این کانال ما سعی داریم تا در حد امکان ، کاملترین فیلم های آموزشی کشاورزی و دامپروری و فرایند های کسب و کار  ، و خبرهای مهم مربوطه را برای شما کاربر گرامی جمع آوری کنیم. با سابسکرایب کانال ما در یوتیوب و همینطور در آپارات ، جدیدترین فیلمهای آموزشی کسب و کار ، در معرض تماشای شما قرار خواهد گرفت.

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.