ایمان حبیبی (سفارش طرح توجیهی)
09126277388
امیر حبیبی (سفارش طرح توجیهی)
09127975250
ایمان حبیبی (سفارش ماشین آلات)
09360555304
دو شاخه جلو یكی از مجموعه های یك دوچرخه است . این قطعه چرخ جلو را در خود جای داده و به تنه دوچرخه متصل می نماید . همچنین قسمت فوقانی دوشاخه نیز به فرمان متصل است و لذا گردش فرمان از طریق این قطعه به چرخ جلو كه در میان دو شاخ نصب شده است ، منتقل شده و سبب تغییر جهت دوچرخه می گردد .
یك دوچرخه همانند هر ماشین دیگر از مجموعه های مختلفی تشكیل یافته است ، بطوری كه مونتاژ مجموعه های فوق روی همدیگر در مجموع دوچرخه نهائی را تشكیل می دهد . این مجموعه ها كه شامل تنه ، دو شاخه جلو ، فرمان ، چرخ ها ، زین ، سیستم انتقال حركت ، ترمزها و . . . می باشند ، از طریق قطعه سازان تولید و در اختیار دوچرخه ساز قرار می گیرد و ایشان اقدام به مونتاژ دوچرخه و تحویل آن به بازار می نماید .
دلیل وجود قطعه سازان متعدد در این صنعت ایجاد شرایط تخصصی در ساخت هر قطعه ومجموعه ، كاهش قیمت تمام شده و همچنین كاهش حجم سرمایه گذاری می باشد . این وضعیت در مورد قطعات خودرو نیز با مقیاس بسیار بزرگتر وجود دارد . لیكن در بازار دوچرخه سازی با توجه بر محدود بودن تعداد تولید دوچرخه به نسبت خودرو ، تعداد قطعه سازان آن نیز كمتربوده و در مقیاس كوچكتری فعالیت می نمایند .
دو شاخه جلو یكی از مجموعه های یك دوچرخه است . این قطعه چرخ جلو را در خود جای داده و به تنه دوچرخه متصل می نماید . همچنین قسمت فوقانی دوشاخه نیز به فرمان متصل است و لذا گردش فرمان از طریق این قطعه به چرخ جلو كه در میان دو شاخ نصب شده است ، منتقل شده و سبب تغییر جهت دوچرخه می گردد .
انواع دو شاخه های دوچرخه
دوچرخه همانند هر وسیله نقلیه دیگر از انواع مختلف از نظر اندازه ، مدل و شكل برخوردار است . از اینرو دوشاخه هر كدام از این دوچرخه ها نیز به همان نوع و مدل می باشد و بدین ترتیب می توان گفت كه دو شاخه ها نیز از نظر اندازه ، شكل و مدل انواع مختلفی دارند . لیكن مكانیزم ، ماهیت و حتی روش تولید همه آنها نسبتا مشابه است و لذا هر تولیدكننده می توانند كلیه آنها را تولید و عرضه نماید .
با مراجعه به كتاب مقررات صادرات و واردات وزارت بازرگانی در ردیف شماره تعرفه ذكرشده ، نتیجه گیری شده است كه محدودیت خاصی برای واردات محصولات مورد مطالعه وجود ندارد . لذا با پرداخت حقوق گمركی ، امكان واردات وجود خواهد داشت .
همچنین از نقطه نظر مقررات وزارت بازرگانی ، برای صادرات محصولات تولیدی طرح هیچگونه شرایط و محدودیتی وجود ندارد .
استاندارد ملی ایران
با مراجعه به اطلاعات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ، نتیجه گیری شده است كه استاندارد ملی شماره 6726 تدوین شده در سال 1382 در ارتباط با استاندارد لازم دوشاخه جلودوچرخه می باشد .
استانداردهای جهانی
استانداردهای جهانی زیر در مورد دو شاخ دوچرخه در جهان وجود دارد .
- استاندارد ژاپن 9402D
- استاندارد اروپائی 3012DIN
- استاندارد آمریكائی 5468ASTM
دوچرخه یكی از وسایل حمل و نقل در دنیای امروزی می باشد . این وسیله بدون موتور بوده و بوسیله نیروی پای انسان حركت می نماید . از این رو هر چند از نگاه ماهیتی و فنی می توان آنرا در گروه وسایل حمل و نقل طبقه بندی كرد ، ولی با عنایت بر گسترش زندگی شهر نشینی و توسعه وسعت شهرها و امكان ناپذیری سفر با دوچرخه در این مسافات بالا ، به تدریج دوچرخه ها جای خود را به موتورسیكلت ها و در نهایت خودروها داده است.
بدین ترتیب كاربرد دوچرخه در حمل و نقل نسبتا از بین رفته و تنها در حوزه ورزشی ، وسایل بازی كودكان و نوجوانان و امور تفریحی و سرگرمی محدود گردیده و كاربرد خود را در این عرصه ها ارائه می دهند و با بررسی های صورت گرفته می توان این وسایل را در فهرست كالاهای عمومی بازار طبقه بندی نموده و لذا اهمیت استراتژیك خاصی را نمی توان برای آن عنوان نمود .
البته با توجه بر واردات این كالا از كشورهای مختلف و وجود پتانسیل صادراتی برای آن ، می توان گفت كه در صورت توسعه تولید داخل آن ، جلوگیری از خروج ارز و همچنین توسعه صادرات در موردآن بوجود خواهد آمد ، لیكن در هر صورت این موضوع عمومی بودن كالا را همچنان حفظ خواهد نمود و بر اساس آن غیر استراتژیك بودن كالا را می توان پذیرفت .
لازم به ذکر می باشد که ، دو شاخه دوچرخه یكی از مجموعه های اصلی دوچرخه است كه در جای خود دارای كاربرد بوده و هیچ دوچرخه ای را نمی توان بدون آن مونتاژ كرد . لذا دوشاخ برای هر دوچرخه قطعه اجتناب ناپذیر بوده و از اینرو نمی توان هیچ كالای جایگزینی را برای آن معرفی كرد .
کشور های عمده تولیدکننده
با انجام جستجوهای اینترنتی و بررسی میزان صادرات و تولید با استفاده از سایت مركز تجارت جهانی ، كشورهای عمده تولید كننده دوچرخه و قطعات آن به صورت زیر استخراج و جمع آوری شده است .
آمریكا
چین
تایوان
اندونزی
هندوستان
كره جنوبی
ایتالیا
ژاپن
اسپانیا
كشورهای عمده مصرف كننده :
دو شاخه دوچرخه همانطوری كه پیشتر نیز ذكر گردید به عنوان یكی از قطعات ساخت دوچرخه مورد استفاده قرار دارد . از طرف دیگر این قطعه در بازار خدمات پس از فروش دوچرخه به عنوان قطعه یدكی نیز دارای كاربرد است . بنابراین كشورهای عمده تولید كننده دوچرخه و همچنین كشورهای را كه در آنها تعداد دوچرخه از سایر كشورهای بیشتر می باشد ، می توانند به عنوان كشورهای عمده مصرف كننده معرفی گردند .
از اینرو در اینجا با توجه به مطالب ذكرشده كشورهای عمده مصرف كننده به صورت زیر معرفی شده است .
چین
تایوان
اندونزی
هندوستان
ایتالیا
ژاپن
اسپانیا
- گیوتین ورق بر
- سیستم كامل رنگ آمیزی كوره ای به همراه تجهیزات جانبی آن
- ماشین تراش
- ماشین مته
- ماشین پرس مكانیكی
- ماشین پرس هیدرولیك
- ماشین جوشكاری گاز 2CO
- قالب ها ، جیك و فیكسچرهای مونتاژ
- دستگاه اره آتشی
- دستگاه اره صابونی
1) در مرحله اول ورق های خریداری شده باتوجه به ابعاد قطعات توسط گیوتین برش خورده و تسمه هائی به عرض متناسب با قطعه مورد نظر ایجاد می شود .
2) تسمه هایی كه برای تولید قطعات U شكل برش خورده اند ، در این مرحله توسط پرس دستی خمكاری می شوند و برای مونتاژ آماده می شوند .
3) تسمه هایی كه برای تولید تكیه گاه گلویی بریده شده اند ، ابتدا توسط پرس 63 تن تحت عملیات كشش شكل می گیرند . سپس توسط پرس 250 تن دور بری و آرایش می شود و پس از بازرسی جهت مونتاژ ارسال می شود .
4) تسمه های برش خورده ابتدا توسط 250 تن به شكل گسترده شاخه برش می خورند . سپس توسط پرس شش تن تحت عملیات فرم دهی قرار گرفته و به صورت ناودانی در می آیند . در مرحله بعد توسط پرس 15 تن ناودانی بسته شده و لوله ایجاد می شود . سپس درز لوله ایجاد شده توسط جوش 2CO جوشكاری می شود و با یك پرس شش تن ایجاد می شود و انتهای آن توسط پرس 25 تن تخت شده و شیار مستطیلی ایجاد می شود .
5) در این مرحله شاخه های لوله 4/25 میلی متری توسط اره نواری به طول مناسب برش می خورد .
6) در این مرحله لوله های برش خورده توسط حدیده ، رزوه زنی می شوند، و برای مونتاژ آماده می شوند .
7) در این مرحله دو عدد شاخه تولیدی توسط جوش برق به تكیه گاه گلویی جوش خورده و مونتاژ می شوند .
8) در این مرحله لوله گلویی به تكیه گاه جوش داده می شود و توسط 3 عدد قطعه U شكل موقعیت شاخه ها نیز تثبیت می شود كلیه این عملیات توسط جوش برق انجام می شود . سپس عمل اتصال گلگیر توسط دریل ستونی سوراخكاری و قلاویز می شود .
9) در این مرحله عملیات رنگ كاری انجام می شود . قبل از رنگ كاری لازم است محصولات در وان چربی گیری و شستشو قرار داده شوند و پس از خشك شدن ، رنگ توسط پیستوله به آن ها پاشیده می شود .
10) پس از انجام مراحل كنترل كیفی ، محصولات توسط مقوای فلوتینگ روكش می شوند و در جعبه های چوبی قرار داده می شوند . پس از بسته بندی محصولات به انبار ارسال شده تا برای فروش ارسال شوند .
دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید قطعات دوچرخه
تذکر مهم : لازم به ذکر میباشد در صورت موجود نبودن آپدیت 98 ، نسخه های قدیمیتر این طرح ، در همان لینک قرار داده میشود . ولی به محض تهیه کردن آپدیت 98 و یا جدیدتر این طرح ، ورژن جدیدتر نیز در همان صفحه قرار داده خواهد شد .درصورتی که ورژن طرح مربوط به سال 97 یا 98 و یا جدیدتر از آن باشد ، سال نگارش طرح روی متن لینک دانلود قید میگردد . در صورتی که روی لینک دانلود طرح ، سال تدوین طرح توجیهی قید نشده بود ... مشخصا آن طرح مربوط به سال های قبل از سال 97 میباشد .
در صورتی که برای اخذ مجوز یا ارائه به بانک ، نیاز به تدوین طرح توجیهی تولید قطعات دوچرخه | دوشاخه جلوی دوچرخه ، کاملا به روز ، اختصاصی و بانکیبل ، با پشتیبانی تا زمان اخذ وام دارید از طریق شماره های موجود در همان صفحه با ما تماس بگیرید تا از مشاوره کارشناسان ما ، در مورد شرایط تدوین طرح توجیهی بهره مند شوید . همینطور در صورت انعقاد قرارداد طرح توجیهی با ما ، میتوانید از کارشناس مربوطه خود ، مشاوره های لازم در مورد روشهای اخذ وام و اخذ مجوز را نیز دریافت نمایید .
کانال یوتیوب ما را سابسکرایب کنید . در این کانال ما سعی داریم تا در حد امکان ، کاملترین فیلم های آموزشی کشاورزی و دامپروری و فرایند های کسب و کار ، و خبرهای مهم مربوطه را برای شما کاربر گرامی جمع آوری کنیم. با سابسکرایب کانال ما در یوتیوب و همینطور در آپارات ، جدیدترین فیلمهای آموزشی کسب و کار ، در معرض تماشای شما قرار خواهد گرفت.