جستجو در محتوای K2
جستجو در مجموعه ها
جستجو در تماس ها
جستجو در محتوا
جستجو در خبرخوان ها
جستجو در وب لینک ها
طرح توجیهی تولید واگن های باری قطار سال 1400 + کامفار ( Word و Pdf ) - 5.0 out of 5 based on 2 votes
امتیاز کاربر:  / 2
ضعیفعالی 

Freight train wagon

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید واگن های باری قطار سال 1400 با نرم افزار کامفار به صورت فایل  word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید واگن های باری قطار را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

 

فعالیت اقتصادی ترانزیت علاوه بر کسب درآمدهای ارزی و ایجاد ارزش افزوده، نقش بسیار موثری در فرآیند کارآفرینی و ایجاد فرصت های شغلی جدید دارد. و از طریق ایجاد اشتغال، افزایش امنیت ملی، توسعه و عمران منطقه ای و بین المللی در جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی حائز اهمیت است.

 


نکاتی درباره واگن باری


 

واگن عبارت است ازیک ماشین ریلی که جهت حمل بار یا مسافر مورد استفاده قرار می گیرد و از جنبه های فنی و بهره برداری درانواع مختلف ساخته و مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال واگن های باری از نظر سیستم حرکتی در دو دستهٔ کلی دومحوره ( بدون بوژی ) و بوژیدار، و از نظر نوع اتاق به دو دسته کلی سرپوشیده و روباز تقسیم می شوند.

انواع واگن باری :

1- واگن های حمل خودرو

2- واگن های مسقف

3- واگن های لبه کوتاه

4- واگن های لبه بلند

5- واگن های مسطح

6- واگن های کمر شکن

7- واگن های مسطح عریض

8 - واگن های مخزن دار

9- واگن های مسقف پودر آلومینیوم

10 - واگن های حمل بالاست

11 - واگن های حمل غلات

12 - سایر واگن ها

 


کد های آیسیک و تعرفه های گمرکی مرتبط با محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید واگن های باری قطار


 

کد آیسیک :

واگن باری سبک : 35201212

واگن باری سنگین: 3520121

شماره تعرفه گمرکی :

واگن باری سبک و سنگین با سیستم خودکار : 8606300

واگن سرپوشیده و بسته : 8609100

واگن رو باز با دیوار های جدانشدنی به ارتفاغ بیش از 60 سانتی متر: 86069

 


استاندارد های قابل توجه ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید واگن های باری قطار


 

راه آهن - واگن های مسافری ، ون ها و واگن های باری – ابعاد ضربه گیرهای پیشانی های تامپون - چیدمان خط روی قوس های S : 10441

راه آهن - واگن های مسافری ، واگن های توشه و واگن های باری - باعاد کلگی تامپون : 10989

راه آهن - واگن ها - سیستم تعلیق استاندارد سازی : 11931

راه آهن - واگن ها - سیستم حرکت - عادی سازی : 11943

راه آهن - مشخصات بین المللی برای واگن ها 2 - 8699

راه آهن - گروه بندی قطارهای بین المللی و گروه های واگن ها : 3 – 8699

UIC 428 - 2 -1983 1-

International labelling of wagons (1)

UIC 428-1 : 1983 , International sorting system for wagonload trffic 2-1

 


کاربرد های محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید واگن های باری قطار


 

واگن ها ی حمل خودرو :

از این واگن ها برای حمل خودرو استفاده می شود .

واگن های مسطح :

برای کالاهایی که حساسیت جابجایی در فضای باز را نداشته باشند استفاده می شود .

واگن های کمر شکن :

این نوع واگن قابلیت حمل تجهیزات سنگین با ارتقاع زیاد را دارا می باشد.

- حداکثر ظرفیت بارگیری 74.5 تن

- طول بارگیری 11.7 متر

- عرض بارگیری 25.65 متر

- سطح بارگیری 31.01 مترمربع

واگن های مسطح عریض :

این نوع واگن توانایی حمل تجهیزات سنگین نظیر تانک را دارا می باشد.

- حداکثر ظرفیت بارگیری 90 تن

- عرض بارگیری 3.2 متر

- طول بارگیری 15.16 متر

- سطح بارگیری 48 مترمربع

واگن های مخزن دار :

این نوع واگن قابلیت حمل مایعات، مواد نفتی و روغنی را دارا می باشد .

- حداکثر ظرفیت بارگیری 56 تن

- حجم بارگیری 65 متر مربع

واگن های مسقف حمل پودر آلومینیوم :

موارد استفاده از واگن های مسقف :

کلیه کالاهائی که هنگام حمل و نقل می بایست از رطوبت ، آفتاب و یا عوامل دیگر جوی محفوظ بمانند ، با این دسته از واگنها حمل می شوند . این واگنها بصورت دو محوره ( بدون بوژی ) و چهار محوره ( بوژی دار ) ساخته می شوند ، نوع معمولی آن در هر طرف دارای درب کشوئی و چهار عدد پنجره برای تهویه می باشد . در صورتی که واگن مسقف برای حمل غلات در نظر گرفته شود ، باید روی سقف آن در امتداد محور طولی لااقل سه دریچه برای بارگیری منظور شود .

برای سهولت در بارگیری و تخلیه ، واگن های مسقفی ساخته می شود که بدنه و سقف آن ها بوسیله قسمت های کشوئی باز بسته می شود . در نوعی دیگر از واگن های مسقف ، سقف واگن بصورت گردان حرکت داده می شود تا از پهلو و سقف بتوان با لیفتراك و جرثقیل عمل بارگیری و تخلیه را انجام داد . واگن های مسقف در ایران در انواع رومانی ، اطریشی ، آلمانی و ایرانی ( ساخت واگن پارس ) و ترکیه ای مورد استفاده قرار می گیرند .

واگن های لبه کوتاه

موارد استفاده از واگن لبه کوتاه :

این نوع واگن برای حمل کانتینر ، آهن آلات و کالاهای سنگین مورد استفاده قرار می گیرد . این واگن در طرفین و دو انتها دارای لبه های لولا دار می باشد که در موقع لزوم می توان آن ها را بطور عمودی ( دیواره مانند ) مستقر نموده و از آن ها استفاده نمود . این واگن ها مجهز به ستون های فولادی محافظ می باشند ، که این ستون ها قابل جدا شدن هستند.

لبه های واگن از فولاد مقاوم ساخته شده بگونه ای که می توان با خواباندن آن بر روی تامپون از آن ها بعنوان پل بین واگن ها جهت عبور وسایل نقلیه استفاده نمود . ارتفاع این لبه ها بین 40 تا 60 سانتی متر می باشد . در حال حاضر واگن های لبه کوتاه آلمانی ، مجاری ، رومانی ، ایرانی و اکراینی در راه آهن ایران استفاده می شود .

واگن های لبه بلند

از این نوع واگن ها بیشتر برای حمل سنگ های معدنی استفاده می شود . این نوع واگن به دو صورت چهار محوره و شش محوره ( بوژی دار ) ساخته شده و در راه آهن ایران مورد استفاده قرار می گیرد . در متداول ترین نوع آن ، در هر طرف بدنه یک یا دو درب لولا دار ( دو لنگه ای ) نصب شده و دیواره انتهای بعضی از واگن ها در حول لولای فوقانی قابل باز و بسته شدن می باشد ، تا در مواقعی که بخواهند تخلیه انجام گیرد از طریق بلند کردن یک سر واگن بار آنرا از طرف دیگر تخلیه نمایند .

در حال حاضر از واگن های لبه لند اتریشی ، ایرانی ، رومانی، روسی ، اکراینی و هندی استفاده می شود . لازم به ذکر است چون در حال حاضر جهت تخلیه مواد این واگن از واگن برگردان استفاده می شود واگن های جدید فاقد درب لولا دار می باشند.

واگن های حمل غلات

این نوع واگن قابلیت حمل و تخلیه غلات از پایین را دارا است.

- حداکثر ظرفیت بارگیری 65 تن

- حجم بارگیری 94 مترمکعب

 


کالاهای جایگزین واگن های باری قطار


همانگونه که می دانیم امروزه تجارت بین المللی حجم بسیار عظیمی از اقتصاد جهان را به خود اختصاص داده است . رشد اقتصادی بسیاری از کشورهای جهان وابسته به صادرات و فروش کالاها در بازارهای جهانی است . به منظور تمرکز زدایی از وابستگی اقتصاد کشورمان از درآمدهای ناشی از فروش نفت ، توسعه و بهبود صادرات غیرنفتی ضرورت می یابد . لذا شناخت سیستم تجارت بین المللی و نحوه عملکرد آن ما را در تحقق این امر یاری خواهد رساند .

مبادلات کالاهای بین کشورها از طریق سیستم حمل و نقل صورت می پذیرد ، حمل و نقل می تواند از طریق دریا ، هوا ، راه آهن یا جاده انجام پذیرد . که مطمئن ترین راه حمل از طریق راه آهن می باشد ، برای جایگزینی می توان از روش های دیگر حمل و نقل استفاده کرد ولی جایگزینی برای واگن باری موجود نمی باشد . برای جایگزینی می توان از پرسودترین خدمات تجاری دنیا، بویژه برای کشورهایی که از نظر جغرافیایی در مسیرهای ترانزیت بین المللی قرار دارند، بشمار می رود .

 


اهمیت استراتژیک محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید واگن های باری قطار


 

حمل و نقل عبوری یا ترانزیت کالا به عنوان یکی از فعالیت های فرعی بخش حمل و نقل از پرسودترین خدمات تجاری دنیا، بویژه برای کشورهایی که از نظر جغرافیایی در مسیرهای ترانزیت بین المللی قرار دارند، بشمار می رود .

فعالیت اقتصادی ترانزیت علاوه بر کسب درآمدهای ارزی و ایجاد ارزش افزوده، نقش بسیار موثری در فرآیند کارآفرینی و ایجاد فرصت های شغلی جدید دارد. و از طریق ایجاد اشتغال، افزایش امنیت ملی، توسعه و عمران منطقه ای و بین المللی در جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی حائز اهمیت است.

موقعیت ویژه جغرافیایی ایران و تحولات مهم سیاسی و اقتصادی دهه های اخیر بویژه رشد اقتصادی کشورهای جنوب شرقی آسیا و ظهور کشورهای تازه استقلال یافته از فروپاشی اتحاد جماهیر شوری سابق ، باز شدن مرزهای افغانستان و عراق، درگیری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره باغ، تشدید درگیری های قومی در پاکستان، توجه جهانیان را به عبور کالاهای خود از مسیرهای ترانزیتی ایران معطوف ساخته است.

با توجه به شرایط مذکور و نظر به قابلیت دسترسی ایران به آب های آزاد بین المللی، اهمیت ترانزیت کالا از قلمرو ایران در سال های اخیر دو چندان شده است و مسیرهای ترانزیتی آسیا و اروپا از طریق ایران مورد توجه خاص قرار گرفته است. بطوری که تشکل های منطقه ای وابسته به سازمان ملل متحد مانند اسکاپ ( کشورهای عضو کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و حوزه اقیانوس آرام ) توسعه و تکمیل شبکه بزرگراه های آسیایی از طریق خاك ایران را در دستور کار خود قرار دادند .

اخیراً نیز، کشورهای آسیای مرکزی و ماوراء قفقاز، ترکیه، قبرس و یونان و ... نسبت به احیای جاده ابریشم اهتمام ورزیده اند. تلاش روسیه، ایران و هند در ایجاد و توسعه شبکه ترانزیتی کریدور شمال جنوب و موافقت سران همکاری خلیج فارس در کویت با احداث پروژه راه آهن بین کشورهای عضو، تلاش این کشورها را بر رفع موانع ترانزیت کالا در منطقه و توسعه آن را نشان می دهد.

فرصت های بوجود آمده و اقدامات موثر انجام گرفته موجب شد ، که در فاصله سال های 1376 لغایت 1383 علاوه بر افزایش حجم ترانزیت کالا از 2.500 هزار تن به میزان 9.400 هزار تن، درآمدهای ترانزیتی از مبلغ 548 میلیون دلار به 2.053 میلیون دلار افزایش یافته و فرصت شغلی برای 208 هزار نفر فراهم گردد.

اهمیت ترانزیت کالا از مسیر ایران چنان قابل توجه بود که دولت در برنامه سوم و چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ضمن توصیه به توسعه این فعالیت نسبت به تدوین دو سند بخشی و فرا بخشی حمل و نقل و توسعه ترانزیت به علت وجود پتانسیل عبور کالاهای ترانزیتی از کشور پرداخته است.

بدین ترتیب که در فصل چهارم تحت عنوان "سند توسعه ترانزیت " قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ( 88 - 1384 ) علاوه بر تبیین وضعیت موجود و بررسی وضعیت شاخص های مرتبط با ترانزیت در سطح ایران، منطقه و جهان و عملکرد زیربخش های مختلف حمل و نقل با تأکید بر اینکه عملیات حمل و نقل ترانزیتی بطور عمده در زیر بخش حمل و نقل جاده ای توسط ناوگان داخلی ( با 70 درصد سهم ) انجام می شود.

نسبت به تحلیل امکانات و قابلیت ها، محدودیت ها و تنگناهای توسعه و شناسایی مسائل اساسی و تأثیرگذار بر توسعه ترانزیت نموده و نقش و جایگاه ترانزیت در تحقق اهداف چشم انداز توسعه را مورد بررسی قرار داده است .

بررسی آمار عملکردهای کمی سیستم های حمل و نقلی سال های گذشته نشان می دهد از میان انواع شیوه های حمل و نقل ترانزیتی، حمل و نقل جاده ای، به علت انعطاف پذیری در انتخاب مسیر، میزان بار قابل حمل، زمان سفر، دسترسی آسان به مراکز تولید، جذب بار و عدم نیاز به تخلیه و بارگیری مجدد به عنوان متداول ترین روش حمل و نقل در اکثر کشورهای دنیا به ویژه در ایران استفاده می شود. 

به جهت موقعیت ویژه جغرافیایی از لحاظ عدم وجود آبراه های داخلی، کوهستانی بودن قسمت عمده کشور و عدم پوشش گسترده شبکه راه آهن، پایین بودن بهای سوخت و نیز فقدان مقررات محدود کننده آلودگی های محیط زیست سبب شده است تا درصد بالایی از حمل و نقل کالا از طریق جاده انجام گیرد ، بطوری که بیش از 90 درصد میزان بار ترانزیتی جابجا شده از طریق حمل و نقل جاده ای صورت گرفته است.

حمل و نقل عبوری کالا بخشی از حمل و نقل بین المللی و فرا منطقه ای است که علاوه بر افزایش درآمدهای ارزی نقش بسیار کلید در توسعه سیاسی و اجتماعی کشور دارد. و از جهات ایجاد اشتغال، افزایش امنیت ملی، توسعه و عمران منطقه ای، وابستگی کشورهای منطقه به مسیر ایران در بخش حمل و نقل، افزایش نقش کشور در مناسبات منطقه ای و بین المللی با عضویت در کنوانسیون های بین المللی و منطقه ای، جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی را بدنبال دارد .

 


عمده تولید کنندگان و مصرف کنندگان محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید واگن های باری قطار


 

 عمده تولید کنندگان کشورهای آلمان ، روسیه ، اوکراین ، رومانی می باشند و کشورهای لهستان ، چکسلواکی ، صربستان در نیز در این صنعت در حال رشد می باشند.

مصرف کنندگان واگن باری کشورهای چین ، آلمان ، کشورهای اسکاندیناوی می باشند.


فرایند تولید واگن های باری قطار

 

انتخاب مواد اولیه : پروفیل و ورق فولادی

مواد اولیه مورد استفاده در تولید واگن را انواع ورق و پروفیل فولادی تشکیل می دهند. آنالیز دقیق مواد اولیه در خصوصیات مکانیکی و فنی قطعات واگن نقش مهمی را ایفا می نماید از اینرو انتخاب مواد اولیه اولین مرحله فرایند تولید محسوب می گردد.

آماده سازی مواد اولیه ( برش )

مواد اولیه که بصورت ورق و انواع پروفیل تهیه می شوند ، لازم است با توجه بر نقشه فنی واگن به صورت اندازه های لازم بریده و آماده گردند . این قطعات پس از آن آماده جوشکاری خواهند بود.

ساخت اسکلت ( شاسی ) واگن از طریق جوشکاری پروفیل فولادی

حساس ترین قسمت فرایند تولید واگن ، ساخت اسکلت آن می باشد . این اسکلت که شامل شاسی و دیگر اجزاء آن می باشد از طریق جوشکاری و پرچ کاری پروفیل تولید می گردد.

 


تجهیزات مورد نیاز جهت اجرای طرح توجیهی تولید واگن های باری قطار

 

- گیوتین ورق بر

- اره آتشی

- اره آب صابونی

- ماشین سنگین تراش

- فرز

- تراش دومتری

- تجهیزات جوش برق

- ماشین خم

- دریل

- کوره، کمپرسور و تجهیزات رنگ آمیزی

- فیکسچرهای تولید و مونتاژ

- سایر تجهیزات

 

دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید واگن های باری قطار

تذکر مهم : لازم به ذکر میباشد در صورت موجود نبودن آپدیت 98 ، نسخه های قدیمیتر این طرح ، در همان لینک قرار داده میشود . ولی به محض تهیه کردن آپدیت 98 و یا جدیدتر این طرح ، ورژن جدیدتر نیز در همان صفحه قرار داده خواهد شد .درصورتی که ورژن طرح مربوط به سال 97 یا 98 و یا جدیدتر از آن باشد ، سال نگارش طرح روی متن لینک دانلود قید میگردد . در صورتی که روی لینک دانلود طرح ، سال تدوین طرح توجیهی قید نشده بود ... مشخصا آن طرح مربوط به سال های قبل از سال 97 میباشد .

در صورتی که برای اخذ مجوز یا ارائه به بانک ، نیاز به تدوین طرح توجیهی تولید واگن های باری قطار ، کاملا به روز ، اختصاصی و بانکیبل ، با پشتیبانی تا زمان اخذ وام دارید از طریق شماره های موجود در همان صفحه با ما تماس بگیرید تا از مشاوره کارشناسان ما ، در مورد شرایط تدوین طرح توجیهی بهره مند شوید . همینطور در صورت انعقاد قرارداد طرح توجیهی با ما ، میتوانید از کارشناس مربوطه خود ، مشاوره های لازم در مورد روشهای اخذ وام و اخذ مجوز را نیز دریافت نمایید .

کانال یوتیوب ما  را سابسکرایب کنید . در این کانال ما سعی داریم تا در حد امکان ، کاملترین فیلم های آموزشی کشاورزی و دامپروری و فرایند های کسب و کار  ، و خبرهای مهم مربوطه را برای شما کاربر گرامی جمع آوری کنیم. با سابسکرایب کانال ما در یوتیوب و همینطور در آپارات ، جدیدترین فیلمهای آموزشی کسب و کار ، در معرض تماشای شما قرار خواهد گرفت.

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی بانکی با کامفار

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی


Go to top

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت نزد کانون مشاوران سرمایه گذاری ایران محفوظ می باشد :: 1389-1388 :: طراحی و اجرا با کانون مشاوران سرمایه گذاری ایران

Free Page Rank Tool