طرح توجیهی احداث فود کورت سال 1401 | Doc + pdf

Food Court 3

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی احداث فود کورت سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل  word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی احداث فود کورت را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.


معرفی طرح توجیهی احداث فود کورت


در این طرح به بررسی امکان سنجی، فرایند و درامد حاصل از احداث واحد رستورانی فود کورت پرداخته می شود. فود کورت در واقع به مجموعه رستوران ها، کافه ها و فست فودها که در مگامال ها، مراکز خرید، فرودگاه ها و ساختمان های بزرگ قرار دارند اطلاق می شود.

مهم ترین ویژگی این طرح، احداث فوت کورت مدرن ارائه دهنده غذاهای سنتی و با محوریت سلامت و به روز بودن غذاها می باشد. یکی از اهدافی که در این پروژه دنبال می شود، کمک به جذب و خدمت رسانی به گردشگران است.

فود کورت ها معمولا از یک سالن بزرگ مشترک جهت سرو غذا و آشپزخانه های مجزا جهت تهیه غذا می باشند. این سالن بزرگ شامل غرفه هایی می شود که هر یک کانتر جداگانه و مخصوص به خود داشته، غذا یا خوراکی خاصی را ارائه می کنند.

پذیرایی در فود کورت ها به طور معمول در سطح عادی ارائه شده، سفارش و همچنین تحویل غذا توسط خود مشتری و در محل کانتر انجام می شود. یکی از عواملی که صرف یک وعده غذایی یا یک میان وعده را در فود کورت برای مشتری جذاب میکند، تنوع بسیار بالای خوارکی ها و غذاهایی است که در آنجا سرو می شود.

از دیگر ویژگی هایی که یک فوت کورت محبوب دارد، می توان به تشریفاتی نبودن و احساس راحتی مشتری ها در آن اشاره کرد. در فود کورت ها غذا معمولا در ظروف یکبار مصرف و با کارد و چنگال های پلاستیکی سرو می شود.

فود کورت رویال آدرس، فود کورت روشا و فود کورت پلاتین از جمله فود کورت های محبوب و با فضای خاص و دوست داشتنی هستند.


درامد، هزینه و سود حاصل از احداث فود کورت


همانطور که اشاره شد، احداث یک فود کورت با استانداردها و نکات مربوطه، می تواند منجر به جذب مشتری و گردشگران زیاد، در نتیجه درآمدزایی فوق العاده بشود. سرمایه ثابت مورد نیاز جهت اجرای این طرح در سال، مبلغ 5200 میلیون ریال بوده است.

همچنین سرمایه در گردش طرح در سال 96، برابر با 5000 میلیون ریال تخمین زده شده است. هزینه های مربوط به پروژه شامل هزینه های قبل از بهره برداری به ارزش 500 میلیون ریال و سایر هزینه ها به ارزش 5000 میلیون ریال می باشد.

بنابر مجاسبات انجام شده، کل سرمایه گذاری مورد نیاز طرح برابر با 10200 میلیون ریال می باشد. بازگشت سرمایه عادی در طرح احداث فود کرت، 2/4 سال پس از آغاز طرح می باشد.


فرایند و نکات مهم در احداث فوت کورت


در احداث یک فود کورت موفق، پس از اخذ مجوزهای مربوطه، نکاتی را باید رعایت کنید تا به نتیجه و درآمد مطلوب خود برسید.

از جمله این نکات، موارد زیر هستند که به صورت مختصر توضیح داده شده اند:

دکور و طراحی فضای فود کورت

یکی از مواردی که توجه مشتری را در وهله اول به خود جذب می کند، طراحی فضا و دکور یک مجموعه می باشد. چرا که قبل از تجربه کیفیت غذای مجموعه، چیزهای زیادی می توان از نظم،

زیبایی و جذابیت فضای فود کورت فهمید. همان گونه که حتی اگر کیفیت غذای یک رستوران یا فست فود عالی باشد اما ظاهری جذاب و دکوری زیبا نداشته باشد، ممکن است بسیاری از مشتریان اولیه خود را از دست بدهد.

راحتی و گرمی محیط

راحت بودن مشتری در محیط سرو غذا، می تواند خاطره خوشی از آن وعده غذایی را در ذهن وی به جا بگذارد، که منجر به استقبال مشتری از تکرار آن خاطره می شود.

بنابراین یکی از نکاتی که در تنظیم رنگ های محیط، دسترسی به قسمت های مختلف، وسایل، کانتر و برخورد پرسنل باید رعایت بشود، راحتی مشتری در مجموعه می باشد.

منو

تمام مجموعه های فود کورت موفق، دارای منویی با چیدمان و ترتیب مناسب، در بر گیرنده تمامی سلیقه ها و علایق می باشد. همچنین باید توجه داشت که قیمت های درج شده در منو می تواند در نظر مشتری نسبت به مجموعه بسیار تاثیرگذار باشد.

بنابراین قیمت ها باید به گونه ای تنظیم شوند که در راستای سوددهی مجموعه به صاحبان و سرمایه گذاران و همچنین فراهم کردن امکان استفاده از فود کورت برای اکثریت اقشار، پیش برود.

کیفیت و سلامت مواد خوراکی:

در نهایت، موضوعی که مشتری را به مراجعه مجدد به مجموعه رستورانی ترغیب می کند، کیفیت و سلامت وعده ارائه شده می باشد.

چراکه حتی در صورت رعایت تمامی نکات فوق، اگرچه غذای فود کورت از کیفیت لازم برخوردار نباشد، نه تنها منجر به از دست دادن مشتری شده، بلکه از جذب مشتری های جدید نیز ممانعت می کند.

در پروژه احداث فود کورت، میزان اشتغال زایی مستقیم 10 نفر می باشد. همچنین جهت احداث غرفه ها و قرار دادن تاسیسات و لوازم، به مساحت 60 متر مربع نیز می باشد.

دانلود فایل طرح توجیهی احداث فود کورت

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.